Sabtu, 28 Mac 2015

bentan urat

salam u olls..

arini mek nab dh 50 ari..dh bebas dr pantang...tp xde rupe bebas pn sbb cik somi kata lg lum 100 ari mek nab xleh mkn sesuka ati...frust mek nab..bru mengidam nk mkn macm2...huhuhu..tp bla cik somi mek nab xde, meknab bahan jer mkan mcm2..haha...bkn dia tau, yang menangung nanti mek nab la, sape lg kn...hahaha

nk cter sal bentan ni....byk aku google kt internet je pn sbb mak aku, nenek aku xdenya tau bla aku sbut bentan...dorg pggil lain..ape tah, aku sndri pn ssah nk sebut tp lebih kurang jer...ari ke 30 berpantang aku rse, ank aku start nangis mlm..sebelum ni pn nangis jgk...mmg dia kuat nangis la snang cter...aku pn gilir2 la ngn mak aku jga...cik somi kebetulan xde, pjj plak..kami tdo luar, mak aku tdo ats katil ngn haffi, aku plak tdo ats kerusi..2 malam kot..lpas dh 2 mlm tu, abis smua badan aku sakit2...mmg sakitla, nk jalan pn sakit...tetiba je aku demam..esoknye haffi nk kna cucuk sebulan...cpt2 col cik somi suh blik...

tetiba badan aku sejuk mengigil...selimut pn xjadi ape...aku dh ase len dh, aku pn google la tenet..bace sal bentan dan cara nak atasi bentan...aku suh cik somi bakarkn tungku...lpas tu aku bertungku...lama jgk la, sampailah aku berpeluh2...lpas tu trus ok..tp demam lum kebah lg...asal mlm je trus seuk giler..satu mlm tu cik somi bngun mngejut sbb dia rse badan aku pnas gler...aku xsdar ape pn..dia kjut aku tya ok ke, aku xleh nk pikir ape..hnya mampu ehm ehm je..haha..cik somi pn bngun pi bakr tungku, pastu bag aku mkn ubat demam...

3 ari baru demam kebah..huhuhu..kalu korg nk tau sal bentan ni google kt tenet ye...haha..yang aku nk ckp, cara nk atsi dia kita kna panaskn blik badan kita...mksd pnas tu bkn p bakar badan kt api no, bakar tungku ke, duduk bersalai ke, mkn lada hitam ke, bersauna ke..ape2 lah jnji kita pnaskn balik badan kita tu..bla dh kna mcm tu, aku pn start berpntang ngn betul balik..aku start bertungku, berbengkung blik...xbuat kje berat, xtdo merata..hahaha..yang pnting jaga la badan tu elok2, lama kot nk guna.huhuhu...skrg pn mcm2 kje dh aku buat...xdenya nk berpntang keje berat stahun..huhu..

ok..bye..erh tetibe...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku