Selasa, 3 Mac 2015

Berpantang days 23..

Salam semua..

Ye..rjinlah jgk nk hupdate..hehe..sbb ada bnda nk crite..nk story mory skit ler psal berpantang ni..bkn nk bg petua ke ape..kbyakannya aku google internet je pn..tya mak n abah x membantu..y mngawal ketat tempoh berpntang aku cik somi..dr segi kesihatan xde ketat sgt tp dr segi pemakanan adoi..tu xboleh, ni xboleh..last aku mkn jgk bla dia xde..dh tu asyik bercanggah je..mak aku kta boleh mkn dia kta xleh..dh tu..hahahaha

Smggu lpas bersalin mmg hazab la skit kn..xleh nk wat ape..jln pn kepit2..y geramnye sakit2 kepit2 pn tpksa gk g klinik cek kuning..hari2 plak tu..xdenya nk berpntang..nk duduk kt krusi klinik y keras tu pn y ampun..seksa mak jah..huhuhu..smua kje cik somi y buat..mndi baby, mndi aku, bertungku, berbengkung smua dia nk buat..hahaha..alhamdulillah dikurniakan somi y sgt2 prihatin..sonok gk dilayan mcm puteri ni kn..hahaha

Ok2..msuk mggu kdua jahitan aku dh ok skit..baby plak kena msuk wad sbb kuning..duk wad adoi, aku lgsung xtdo..tdo pn dlm 2 jam jer..haffi kna duk dlm box lmpu tu..dia mne leh tdo kalu xpkai bju..dia pnyejuk y amat..mcm aku lah..haha..msa ni aku dh boleh duduk ngn btul..jalan ngn betul..blik umah dh boleh wat kje dh..haha

Jgn ditya aku berpantang btul ke x..hari ke 15 aku siap p shoping brg baby lg..hehe..nsb mak aku bg pegi..haha..aku bosan la duk lpak umah jer..dlu suka sgt jlan kn..smpaikan abg long stiap ari jjmaat msti pkai bju smart2..yelah,igt ktaorg nk p jalan..cian dia..asyik terperap je kt umah kn..kdang2 p umah tok sdara aku tlong2 kt kebun..taqif mmg suke wat keje pn..

Meh cter sal pntang aku..spnjang pntang aku xmkn ape2 suplement pn sbb xtau nk mkn ape..haha..last2 shaklee jgk aku mkn,tu pn bru jer order..nk mkn jamu mak dara tkut ank pnas lak kn..so mkn shaklee la slamat..yeke ni?hehe..bab berpantang ni mmg mlas..nk bertungku mlas..nk berbengkung mlas..y rajinyer pkai stokin..sbb dr dlu mmg aku suke pkai stokin..aku kn slalu sengugut..jdnye berstokin la pling rjin..y len byk aku cilok la..mak aku slalu bebel..g la bertungku dr duk sjer tu..haha..msuk tlinga kanan kuar tlinge kiri gk..

Arini pn xdenya aku bertungku..bab mkn plak mmg mkn jer..mcm bese google lauk kt tenet je..aku nama je berpntang umah mak tp mak aku non hado lah..bekerja kata ko..kdang2 aku msak sndri je..kalau abah aku msak pn mmg xdenya der lauk pntang..smua lauk utk dorg mkn..bkn aku..so incik somi la y slalu rsau..syg nk mkn ape..syg nk lauk ape..dia y duk sbuk msak lauk..cian gk dia..pnat2 kje blik msak utk aku..ikan panggang je pn..hahahaha

Yang mndi serum, berurut tu smua aku buat 3 ari pas kuar hospital..mmg best la berurut..nti dh abis pntang pn nk berurut ngn dia lg..hehe..sonok..skrg ni aku dh mula rse sakit2..xtau la sbb ape..mgkin sbb xberpntang btul2 kot..sakit perut,sakit pggang,cpt pnat..xde tnaga..sbb xambik supplement pn ye aku rs3..huhuhu..sabr ye..tggu aku mkn supplement tgk perb3zaan dia..

Oklah..haffi dh merengek dlm buai ni..tangan sebelah hayun buai sebelah taip blog..haha..

C u...

P/s : gmbo haffi nti la ye..mlas tul nk bergambo sjak ade si haffi ni..dia asyik nangis jer..hikhuk

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku