Sabtu, 1 November 2014

Diari mengandung #2 : buku pink

Salam u olls..

Amboi..ari2 mek nab hupdate blog weh..snang nyer skrg kn..teknologi katakan..y mne sempat kejar aku kjar..xsmpat tu mlas la nk ambik tau..hahaha..dpt gk aktif berblog mcm dlu..sonok beronok2 la jawabnyer..cik suami jgn mrah yer..doh hobi wife awk gni mmg xdpat la nk sekat yer..sorry darling..

Buku merah erhhh warna pink ke merah ek..ah lantak..wrna pink aku rse..hahaha..ok2..buku pink..aku pgi klinik desa wat buku pink ni msa kndungan 8 bulan..tu pn serba slah..xtau nk buat kt mne..lpas raya aku nk menetap ngn suami..so pgi jelah buat dlu dftr kmudian..nsb jgk nurse klinik desa kg aku tu xcerewet..kiranya nti bru aku g dftr kt klinik desa felda ni..

Ok2..sebelum buat buku pink ni aku n somi p borong dlu brang2 utk ibu mngandung..susu,vitamin bagai..abis beratus jgk lah..hahaha..somi aku,mmg mcm tu..xksah la mhal ke x ke..y pnting pling elok utk aku n ank dlm kndungan..dia la y duk tya farmasi mne pling elok..ape fungsi vitamin2 tu..aku follow jer ater msa ni ngah xshat weh..ngn muntah ngn xlrat,ngn xmkn...huhuhu

Pastu bru la p klinik buat buku pink..dh siap2 tulis nama smua..siap2 lengkapkn borang smua..pastu nurse suh wat urine test..pgi la buat kn..tgk2 result negatif..erh biar btul..abis y aku sakit mcm hape tu ape kes..y muntah2 xbngun..xkn sakit len kot..aku tgk muke cik somi dh len dh..yela,bru jer beli vitamin mhal2 kn..last2 ambik xmengandung plak..hahaha..aku dh mcm nk nangis dh bla nurse ckp negatif..sdih kot..huhuhu..nurse pn ape lagi,suh aku p scan dlu kt swasta..nk sohihkn ade ke xde dlm prut aku ni..

Aku n somi p la klinik swasta..dan hsil scannyer yeayyyyy positif...alhamdulillah..bru la cik somi boleh senyum..kalu x muke cemberut jer kn..huhu..kecewa la kalu xmengandung...huhuhu..pastu g blik klinik desa n wat prosedur setrusnya..ambik drah smua lah..lpas tu yeayyyy dh dpat buku pink..

Tulah kisah buku merah atau buku pink..hahaha..skrg kndungan dh bsar dh..tp xnmpk sgt pn perut even dh 6 bulan..smua org ckp sbb aku tggi..tu xnmpk sgt..

Ok2...smpai sni dlu..jumpe lg...w

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku