Sabtu, 15 Mac 2014

alhamdulillah..terima kasih Allah..

salam u olls...

ok, bab hupdate ni mlas nk bsing..jnji pnya jnji tp xtertunai pn..so xyah nk jnji macam2 kn..aku ade jnji nk cerita kisah aku dan en.tunang kn...msti orang tertanya2 knape cpt sgt tunang, pastu terus nk kwen...mnusia ni mcm2, bla xkawen tya bla nk kawen..bla aku ckap aku nk kawen smua men terkejut plak..ckap knape cpt sgt, knape mengejut...xde satu pn yang memuaskn hati kn..haha

oklah, berbalik pada perkenalan aku dan en.tunang...kami mula2 knal 11.01.14...besday dato ct ko..haha..tu yang aku igt smpai sekarang tu...kwan baik aku memerangkap adik la msa keje dlu yang rekemen kn...aku sbenarnya mmg kalu boleh xnk lg ngn lelaki ni..i ollss kn bru kecewa so membenci la kaum adam ni..bnci ke..hahaha...jd aku pn ckp la kt kwan aku nti dlu, aku nk pk, aku nk tya pndapat family aku, nk wat solat ape yang ptut...

en.tunang i olls duda..ank sorg...so keputusan utk menerima dia dlam hidup aku memerlukan kata sepakat dr seleuruh family...aku tak malu nk cter ape pn kt sni sbb mmg itu jdoh aku pn...tuhan dh tetapkan kt luh mahfuz lg dia jodoh aku...umur 28 tahun...ank dia umur 3 tahun...sdang membesar dan memerlukan ksih syg seorang ibu..i ollss la tu..hahaha...dan seluruh family bersetuju utk aku berkawan dgn dia...alhamdulillah, dia boleh msuk kepala aku, aku pn boleh trima cara dia...5 ari knal, kami keluar date utk pertama kalinya..yeayyy, aku xmcm dlu, xde prasaan malu, tak segan..inilah yang aku nk sebenanrnya...haha

ari keberapa perkenalan ntah, aku bawak jumpe family aku...dan yeayy alhamdulillah jgk abah aku berkenan sgt2...eh lupa nk bgtau, dia rupenya ank sedara mak sepupu aku..sabit la kiranya..aku pn xreti nk explain cm ne kn...jdnya kita trus ke fasa seterusnya tnpa ragu2..haha..dia pn dh bncg ngn mak dia, ngn family dia...so mjlis tunang dijangka bln 3 n sanding nikah bln 6...dalam persiapan mak dia nk datang merisik aku tu, aku dikejutkn dgn satu berita...pgi2 dia tpon aku bgtau mak dia meninggal...mmg sgt berat dugaan en.tunang..aku rse kalu aku kat tempat dia mmg aku sendri tak mampu utk menanggung...

dr sinilah bermulanya cerita...ckup semggu mak dia meninggal, mak sdara dia dtang merisik aku...mintak cpatkan nikah...dipendekkan cerita dipercepatkan lah segala mjlis...bertunang 28.2 dan nikah 27.3...so slamat la aku mnjadi tunangan orang dan xlama lagi isteri orang...bercinta lepas kawen lg afdal ye dok...hahaha...bru knal 2 bulan lebih tp rse mcm 2 tahun dh..haha...aku bhagia sgt2 ngn dia, ank dia pn leh treima aku...waaaa, terharu...

trima ksih Allah kerana engkau berikankan lelaki yang terbaik utk aku...aku bersyukur dgn rahmatmu..

nah skit gambo tunang..haha


kakak dia yang srungkn cincin...


bakal kakak ipar..


sape kak limah ni oooiii...


memperkanalkan en.tunang sya shukri..


bakal ank sy...ibu syg aqif...

ckup dlu kot...nti aku bercerita lg yer...hrap2 jgn la ade stalker yang menganas...pehlezzzzzz lah..i ollsss xsuka ok....suh2 p men jauh2...

p/s : msing2 ade ksah silam..jd jgn cuba ungkit mengungkit kelak nti memakan dri...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku