Rabu, 30 Oktober 2013

sengsara sangat bila......

salam u ollss...

mlasnye nk mencorek sepatah dua kta kt sni, sepatah dua pn mlas apatah lg berpatah-patah...patah semangat betul la..huhuhu...tetiba mlm ni ase mcm emo gler, sedih xtentu psal, ase mcm down gler...abis smua bnda aku nk igt sampai otak ni berat sgt...apa yang aku pk aku pn xtau tp smuanya msti berbalik pada soalan ni.....

"doh mung bila lagi"

orang xkan faham ape yang kita rase...orang xkn fham betapa sakitnya soalan itu...aku masih mampu tersenyum utk menutup rse sakit itu tp smpai bila...aku sndri blaja utk jd kuat, utk mengendahkn soalan itu, utk memekakkn telinga tp sampai bila kalu setiap msa aku hrus mendengar soalan itu...kdang2 rse nk lari...kdang2 rase nk je bg penampo sedas tp tulah...mnusia ni, mne ade yang sempurnakan...

sumpah, aku terlalu sunyi...walaupn aku dh terbiasa hdup sorg2, tnpa pkwe, tnpa skandal, tnpa kwan2 lelaki, tp dlu aku pnah melalui zaman bercinta, zaman berkasih...ye, bila smua knangan itu hadir, sumpah sngat2 sakit...wlaupun dlu lebih banyak derita dr bahagia, tp bahagia itu tetap aku pernah rse walau dgn sape pn...sunyi, tersangat sunyi...bila persaan itu dtang, aku seolah-olah jatuh, xmmpu aku berdiri...

kebnyakan kwan aku plak semua dh ade berita gembira msing2...menunggu hari bahagia...disaat inilah yang pling aku rse sakit...tp aku tahu, perancangan Allah itu cukup lengkap, akan tiba msanya cuma bila dan dimana, hnya Allah yang tahu...ada diantara kwan aku msih belum mnemui jodoh, tp aku tau, ape yang dorg rase pasti sma dgn ape yang aku rase kn...pasti saat soalan itu diutarakan, hati seakan-akan mahu pecah...

apa yang dpat aku praktikkan disini adalah SABAR...smua yang berlaku adalah dengan izin dariNya...percayalah pd jnji Allah...bersabar, berdoa dan bertawakkallah, insyaallah Allah akn tolong kn...bila kau rase sakit tu, cpat2 ambik air sembahnyang n sembahnyang hajat...phon ape yang kau nk, ape yang kau rase...itulah ape yang aku buat sekarang ni...demi mu wahai hati, bersabarlah...aku tau kau telalu sakit, aku tau kau merindui cinta, tp sungguh, bersabarlah duhai hati...

maaf jika entry ini terlalu jiwang, terlalu gedik atau terlalu ntah apa2...ini ape yang aku rse saat ini, xde kna mengena ngn sape2 pn...bkn aku mnjual diri, tidak sama sekali, sekadar berkongsi rase dan berkongsi knangan...bkn hidup dlam knangn...

smoga engkau bahagia...

sekian...

p/s : mber aku ckp, dh ade orang nk kau tolak...bkn aku sengaja menolak, mgkin aku bkn yang terbaik utk dia...mgkin Allah dh tentukan jodoh yang terbaik utk dia...aku tidak mencari yang sempurna tetapi ckuplah dia boleh membimbingku ke syurga...ckuplah dia menerima aku seadanya tnpa mengenakan sebarang syarat...ckuplah dia dapat membahagiakn aku hingga ke akhir hayat...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku