Isnin, 9 September 2013

pasal kerja aku sekarang...

salam u olss...

ahamdulillah, dh boleh bernafas...xlah bz memanjang smpai xsmpat blas msj, xsmpat nk angkat col, xsmpat nk mkn nsi kt umah, xsmpat nk kemas bilik tdo, xsmpat nk bsuh kain, xsmpat nk tolong mak, abis smua yang xsempat...ehhh2, solat msih lg sempat tau...no no no...

pasal kerja aku sekarang, ramai giler yang duk tya..."xnk cri keje lain ke, smpai bla nk keje cm situ, xisi SPA ke, bkpe xmintak tu, xmintak ni, bla bla bla"...kdang2 aku naik serabut dgn manusia yang suka bertya yang bukan2 ni, ye tau mereka terlalu ambik berat psal aku (tangan di dada, mata ke atas) tp kdang2 dorg xtau ke yang aku sangat2 terase...knape, gaji rendah haram ke keje tu, gaji rendah slah ke keje tu, gaji rendah aku xleh hidup ke...

ye aku tau, aku kdang2 langung xdpat nk mengumpul duit, bg kt mak apatah lg...tp aku suka ngn keje aku, aku njoy, jiwa aku tenang..."dh tu kenape ko blaja tggi2 tp ko keje xstaraf ngn pengajian ko"...korang sape nk tya tu smua, korang tuhan ke...rezeki itu sdah ditetapkan oleh Allah pd hambanya, banyak2 la, skit2 la...jgn takbur, jgn riak, jgn nk bnding2kn...sape xnk kaya, ce kabo ke aku ni gok...aku hnya berpegang pd prinsip, tkpe rezeki Allah ni luas, insyaalah ada bahagian utk aku...

begitu jugak pasal jodoh,..aku dh pnat, aku dh capek, aku dh stress...knape xtya Allah bla jodoh aku...aku xleh jwab soalan tu, aku hnya mmpu merancang...kalu esk aku ditakdirkn bernikah esk jgk aku nikah...tp Allah msih belum izinkn..."smua dh ada, hrta, kerja, tp knape belum kawen "...sape aku nk emnjawab soalan itu...siapa aku...mgkin ade sbb knape Allah xbg lg ape yang kita nk..Allah nk kita usaha lebih lg...Allah rindu pd doa kita sbb Allah tau kita sentiasa lalai bla Allah bg smuanya...itulah hikmahnya...knape perlu kita salahkn takdir...

skrg plak mak2 sdara aku duk bnding aku nk ank2 dorg...ank2 dorg ade degree, keje smua best2, kt kolumpo...kt ganu ni keje ape yang ade dorg ckp...aku ade degree, tp knape keje yang gaji ciput ni...mcm2 la yang aku dengar...kdang2 bla aku pk balik, slah ke ape yang aku buat...ilmu perlu dituntut selagi kita mampu...xsemestinya kau ambik degree ko keje staraf ngn degree ko...even kau jd surirumah pn, degree kau masih berguna utk ank2, utk msa depan kau...jgn dibangga dgn gaji yang besar tu...dh byk kali aku tulis sal ni kn...ntahla, mulut mnusia xpnah nk ttup...

aku dh kalih, dh terlampau kalih...makilah aku, kejilah aku, umpatlah, mengata lah...aku xksah, aku tau ape aku buat, aku tau aku xkn menyusahkan mak bapak aku, aku tau keje aku ni halal, aku tau aku mmpu bertahan ngn smua kata2 tu...katalah setinggi mana pn, kalu ko bosan ko diam jgk kn...aku xde jwapan utk smua soalan korg tu...tya lah yang lebih layak...

sekian...

p/s : mula rase sakit...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku