Selasa, 30 Julai 2013

lelaki VS perempuan


salam u olllss....

fuh2, rindunya nk hupdate ari2 kn...kalu xde idea n mood, xdenya der nk hupdate ari2, blogger famos amos pn xhupdate ari2 dik non...hehe...tp2, aku rndu gler kt miss wani koya ni...huhuhu...cik blog, kita kn sdih gler,huhuhu...ntahla cik blog, kita pn xtau ape slah kita, ape yang kita dh buat, knape kta kna cm ni...huhuhu...kta sdih sgt2...slalu je kna tduh tnpa usul periksa..

dh2, back to the topic, eceh speakang abis u ollllss...yolah, ater ade duk speakang ngn i, hruslah i praxtis, otherelse, eh slap...xde kna mngena pn...hahaha...ok2, ni aku sjo2 la nk tulis sal persoalan yang selalu lelaki n pompuan tya, y slalu dorg perkatakan...ni pn sbb kwan gosip aku duk tya kt aku aritu...

LELAKI...

1.  knape pompuan kn, kalu lelaki pkai selekeh, naik kete buruk dorang xpndang pn, pdahal lelaki tu kaya...

2. orang puan lening, kalu orang laki xdok rete jgn hrap la nk trima.

3. knape pompuan ni kdang2 sombong xkena tempat..


PEREMPUAN...

1. Knape lelaki kn, kalu pompuan cun bkn men lagi ko buat baik, layanan istimewa, tp kalu y xbpe nk cun siap kna kutuk lgi...

2. knape lelaki ska ckp , kalu pompuan melayan lelaki dicakapnya gatal, gedik, tp kalu x melayan dikatanya sombong gler, xsdar dri...

3. ape sbenarnya orang laki nk ek dr pompuan ek??dh dapt yang cntik pn cri len lagi...kalu xcntik xtau ah...

so bg aku, lelaki ke, pompuan ke, sama je...persoalan nye ttap sama, kau tduh aku tduh kau...pimai pimai tang tu jgk kan...so xpyah nk byk2 tya, muhasabah dri memasing ye, msing2 ade kelemahan, ade kelebihan...xpyah nk menuding satu sma lain kn, mereka pn hdup bahagia selamnya, tmat...eh2, belum lg...

iklan jp..

aritu, ade sorg mokcik ni tya soalan berbaur maut kt aku "dh mung bila plok, ke mung jual mahal sgt"

jawapan aku : mokcik, sy dok jual mhal pung...dh dok sapa lg jdoh sy mokcik...skrg ssah nk cri orang yang syang kita seadanya, yang boleh trima kita seadanya...yang dok ksah kita keje nape,dok keje ke, yang xtgk ape hrta yang kita ade,yang ade ngn kita msa kita ssoh, msa kta snang...bkn sy nk melambat-lambatkn hal nikah kawen ni makcik, xde orang nk jd andartu, tp dh xdok lg, knala sbor pastu bykkan doa la makcik...hehe...(daripada jawapan y aku bg ni, aku mcm memilih ke,haha)

aku fham, bila hdup kt kampung, bila hdup berjiran ni, kdang2 slalu jd perhatian kan...dh nk buat mcm mane, bak kata yang aku slalu kata la"mulut mnusia, bkn mlut boye"...sabar dan trus bersabar kn mak...kn abah...hehe

sekian.....tamat sdah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku