Jumaat, 19 Julai 2013

impian aku dolu2...

salam u ollsss....

mula2 nk mintak maaf dlu kt sesape lah yang bce blog cabuk ni (kalu ade lah,hahaha) sbb 2,3 ari ni entry asyik kelaut je...smua sal perasaan perasaan perasaan...lumrah lah kn, wani, bla dia datang jiwang karat besi tembaga dia mcm tu lah, lbih2 lagi dlam keadaan sekarang ni, kdaan ape tak perlu la tau...mmg skrg btul2 tangah berjuang ngn pnuh kekuatan...hrap2 lpas ni akan kembali ok2...mnusia, mne ade yang sempurna pn, dan aku sendri x mgharapkn kesempurnaan dr stiap mnusia...sma2 la kta lengkapkn dri ye...

dh2, melalut lg...ckup2 la duk lua ape yang terbuku dihati...sekarang kita maju la ke depan skit...impian, setiap orang pasti ade impian...xkira kira la bsar ke, kcik ke...smua dikira impian...aku pn sma, masih ade impian...tp dulu, skrang ni mcm lost...aku ikut je ape yang terjadi dlam hdup aku tnpa berusaha gigih utk mncapai impian aku...

impian aku yang pertama, aku nk bukak taska...ye, aku mmg pncinta kanak2, bdak kcik, baby...aku sangat2 suka...dulu aku xpnah ade angan2 utk kawen sbb aku nk bkak taska n jaga baby2 ni...tp kn, bla aku dh mkin tua ni, byk dgr cramah2, berdosa tau sape yang xnk kawen...so, janganla ade angan2 cm tu k...hehe...tp disebabkn aku ni tersalah ambik kos, maka impian ni terpaksa aku lupakan...mgkin xde halangan kalu aku nk truskan impian aku ni, cma kna usaha lbih la skit kn...

impian kedua aku, aku nk bkak kdai kek...see, slah ambik kos lg..aishhh, mcm ne aku leh ambik kos civil ni,hahaha...aku adalah pengemar kek yang tegar, pntang tgk kek msti nk rase, nk cuba buat...xkira kek sdap atau x, aku boleh telan ok...msa aku duk mengangur aritu, mcm2 la jgk kek yang aku cba, ade yang jd ade yang tak, msih dlm proses pmbelajaran...raya ni pn nk try wat sejenis dua..hehe...dan impian yang ni aku hrap sgt aku akn capai satu ari nti...

impian ketiga aku, aku nk bkak butik pengantin, aishhhh msih lg xde kena mengena dgn civil...hahaha...ye, aku ska mnde2 yang lawa, design2 pelamin ni...hehe...tp aku agk mlas la sbb mnde ni sgt2 rumit dan kos dia mmg mhal kn...ehmmm, impian yang ni mgkin dh terlaksana sbb aku dh designkn beberapa pelamin utk mjlis tunang kengkwan...aku sndri jgk yang memasangnya...hehe...walaupn xkeseluruhan, tp sekurangnya aku dpat rse kn...ntah kenape la impian aku ni smua lri dr kos yang aku ambik msa kt u n poli...hadoi...mcm mne ni...

impian ke 4, ehmmm dh xde kot...igt nk jd engineer yang berjaya tp mslahnye msa u xambik degree civil pn cma lari skit...so xleh la kn, nk jd qs yang berjaya, xjugak sbb aku tkut, aku mmg mcm ni...aku tkut nk berhadapan dgn dunia sebenar contruction ni...bila aku dh bsar n tua ni, aku bru sdar ape yang aku nk...mgkin dh terlambt, mgkin belum...smua tu terpulang kepada dri aku dan rezeki dr Allah kn...ramai yang tya aku, xnk ke gaji 3k, 4k...sape xnk weh...smua orang nk...tp kn, selain dr gaji ber kkkkk ni, byk lg yang aku pk...byk sgt...pngalam keje dlm bdang contruction selama 5 bulan aritu ckup2 mematangkn aku...aku tau tak semua mcm yang aku bayangkn, tp aku ckup2 fobia...smalam, dpt tpon dr kwan tmpt keje lama aku..

"kak, bos tpon, dia ajk kta keje blik ngn dia, site dkat muadzam"

aku rase biarla aku bertenang dlu, kalu masih ade rezeki utk aku, aku akan pergi utk menjadi yng lebih baik...biarla aku bertenang dan cri ape yang aku nk dlu...mana tau salah satu dr impian aku ni akn tercapai kn...hehe...biarla orang nk ckap gaji xsetanding ngn degree aku pn jnji aku tau ape yang aku buat,mulut orang kita xleh ttup jah oiii...kepada yang dh berjaya, aku ucapkn tahniah...aku mmg bangga ngn korang smua...truskn mnjadi PM,QS,PLANNER,PE y berjaya tau...aku sokong korang sgt2...


hasil kerja kerah tangan...hihi

sekian....

p/s : walau ape pn kita buat, biarlah ianya halal dan mndapat keredhaan drNYA...nsihat utk aku sndri, aku belum layak utk nsihat orang sal agama2 ni...hehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku