Jumaat, 5 Julai 2013

aku nk kembali mcm dulu...

salam u ollsss....

ollaaa, kn mek nab dh ckp kalu rjin ari2 keje hupdate je, kalu mlas jgn hrap la...xpe2, jrang2 je pn ade org curi2 bce meknab pnye blog ni...hupdate ke, xhupdate ke sama je sbb aku sndri yang tulis pastu aku sndri yang bce pn...mmg suka bce blog sndri sbb kt situla smua knangan n nasihat tuk dri sndri ade...xyah nk bkak2 blog org len...ngadap je blog sendri n aggp blog ko tu hbat gler smpai ari2 duk bce entry y sma...hahahaha....

skrg mmg aku dlam proses mengempiskan perutku yang boncit nilah...dh mcm pompuan mengandng 5 bulan tp xkuar2 jgk babynyer...hahaha...so tindakan yang wajar serta pnyelesaian yang bijak harus diambil...pnye la rajin selongkar tip2 nk kempiskan perut ni...antaranya senaman la kn, pastu petua mnum tu mnum ni...yang pyah skit aku nk buat minum air msak byk2 n kurangkn mnum ais...pergh, yang tu mmg xlah kn..air msak segelas shari je kot aku mnum, kalu ade air mnis aku rela mnum air mnis dr air msak y xsdap tu..huhuhu...ais plak kdang2 dpt kawal, kdang2 x...hehe...yela, kalu dh cuaca pnas yang amat ko nk mnum air pnas dik non...hehe...

so skrg aku ngah usaha la nk mnum air msak byk2, kalu boleh pling kurang pn 5 gelas sehari...nk sgt dpatkn kembali bntuk bdan yang ideal mcm dlu, pling kurang pn turn la lmak kt perut ni dlm 3kg...huhuhu...berat aku yang pling berat stakat ni 56kg, n pling kurus pnah aku capai adalah 42 kg...hahaha, tu pn sbb frust gler ngn first love smpai smggu kot xleh mkn...waaaa...gler kn aku dlu, nsb la lpas dr tu xde la truk sgt, kalu frust pn dh boleh mkn, bleh tdo lena, cma kdang2 jela nangis mlm2, eh...tu pn dh lma dh x buat...mgkin dh byk kali sgt smpai dh lali...asyik frust memanjang kn...aternya...hahahaha...

sebenarnya kn, kalu aku la, mudah je nk kurus balik, try la bercinta balik confirm aku kurus, hahahaha...yela, kalu bercinta msti byk mkn hati kn, bla dh mkn hati msti xmkn nasi, bila xmkn nsi msti kurus kn...hahaha...nk gemuk mmg snang, tp nk kembali ke kadaan asal tu ya ampun mmg ssah...huhuhu...mcm2 dh tip yang aku cba skrg ni tp mcm xnmpk hasil...kalu jln pkai blouse msti nmpk mcm mengandung, waaaa...aritu siap anak murid aku tya lg, cikgu mengandung ke...aku ye kn ajer...hahaha...


ni gmbr dlu n terbaru...kalu org tgk kt gmbr mgkin xnmpk byk beza tp sbenarnya lmak mengumpul di perut dan paha...hahaha...sluar yang aku pkai kt gmbr elah kiri tu skrg dh xmuat weh,sadis sgguh skrg ni...xkira, sebelum raya mmg aku nekad...pling kurang trun 3 atau 4 kg...xkira ape cra sekalipun, aku kna usaha...chaiyok2....mnum air msak byk2 ye pasni, rjin2 bersenam, rjin2 la mkn suplement  tu...hahaha...

p/s : kalu ade entry2 yang emo, yang sdih, yang asyik ckp sal ati aku je aku mtak maaf ye...ye, aku buat blog ni utk aku bce, untuk anak2 aku bce nti...so, xpyah la kalu bce nk msj aku ucap trima ksih bgai, mtak maaf bgai...aku xbuat entry ni scra personal tuk sesape pn...aku cma meluahkan ape yang aku rse, ye ape yang aku rse bkn ape yang orang lain rase...aku cma ingin kongsikan saat2 sedih n saat2 gembira aku kt blog ni...xsmua orang ade msa nk dgr mslah kita kn n xsmua orang faham ape mslah kita yang sebenar, knape kita emo, knape kita sdih, kta je yang rse...mgkin orang len boleh bntu, tp bkn sepenuhnya...jd menulis akn membuat aku lebih tenang, lebih bhgia dan hepi...trima kasih my kristalcinta...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku