Rabu, 8 Mei 2013

melatah...penyakit atau gangguan...topik WHI arini

salam u ollss....

hahaha, sebelum nk tulis entry ni aku nk gelak dlu puas2 ok...tjuk WHI arini kono botoi ngn eden..hahaha..sakit perut suka kt mak wan...aku pn mmg nk menulis la pnjang2 sal melatah ni...sebenarnya sebelum ni aku dh tulis dh, tp ni ade lg yang aku nk kongsi...

penyakit atau gangguan...
bg aku pnyakit pn ye, gangguan pn ye...pnyakit mmgla, gangguan tu bkn dr jin, bkn dr saka, tp dr org sekeliling ok...huhuhu...ustaz dlm WHI ckap melatah mgkin sbb saka atau keturunan...mslahnye aku xde pn nek moyang yang melatah...tuk aku xmelatah...mmg xde, tba2 dpat kt aku sorg...huhuhu...

pnat tak melatah?
xyah ckap la, mmg sgt pnat...mnde diluar kawalan kita...ape yang kita sebut bkn kita rancang, smuanya spontan...kalu ade rahsia, smua terbongkar abis...tula akibat melatah, mmg sgt2 pnat...sampai satu msa sampai aku tersedak sedak, smpai xleh nk nafas...huhuhu

perasaan bila org kcau?
ofcoz la sdih ok...nk mrah xboleh kn, kalu mrah org bkn nk dgr...agpn msa melatah kita xkn mrah sbb kita xsdar...even kita marah pn, dh jd mcm xmrah sbb mmg xjd nk mrah bla ngah melatah...sedih, sgt sedih bla kta ckp dh la weh, pnat ni...dorg mkin rancak usik...mmg ase sdih sgt...

kategori melatah...
banyak, mmg bnyak...spontan, mencarut, gaya, menari, pukul orang, lempar barang...nsb la aku ni kategori mulut je...msa kt poli dlu mmg aku hampuk jgk la sape yang kcau, xsengaja okeh...

malu x?
sgt2 malu..bla kita melatah kita xtau ape yang kita sebut..kdang2 bnda yang kita sebut tu sensitif, mncarut dn menyebabkn org sekeliling kita malu...kalu dorg malu, kta lg malu kn...

banyak sebenrnya perkara yang memalukan dr melatah aku ni...lbih2 lagi msa keje aritu..yang kepala mengusiknye bos...perggggh, msa tu xyah ckp la, ari2 aku duk mencarut je...bayangkn ngah meeting bos leh kcau aku...bla bos tengking aku, kompom aku melatah kna kt dia balik...dia xjd la nk mrah aku...hahaha...pernah sekali aku nk angkat col kt opis, bos aku baling kertas...orang cakap hello aku blas ngn carutan...seee, mmg memalukan..huhuh...nsb bek yang angkat col kwan bos...bos siap ckap kt aku, wani trima ksih, hlang stress sy kcau awk...hah, x ke giler namanya...

ubat..
stakat ni aku ase mmg xde ubat melainkn xde orang kcau...kalau orang xkcau mmg xlah melatah...kalu jtuh2 brang tu lah truk sgt melatah..hehe

bila aku melatah, aku ase sakit tau....tp bla tgk org melatah aku la yang paling kuat ketawa...hah, mana xberjangkit kt aku...seperti yang korg tau, dr drjah 6 aku melatah tau..hehe...mmg kna btul la topik arini..satu lg, aku xleh duk dkat ngn org melatah, abis terbongkar semua rahsia aku..hahaha


argghhhh stressss...hahaha..poyo meknab weh...jom lompat bintang...stresss weh..sakit pale wase...huhu





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku