Isnin, 15 April 2013

aku dan keje...

salam u ollsssss...

mlm ni mek nab nk tulis pnajang2 cter mcm karangan form 5 gitu...lantak korg la nk muak ke, nk hape ke..yang ase slalu muntah kuning campur pink tu sila la bergerak jauh dr blog mek nab ye...mek nab xtanggung sebarang kerugian kalu laptop hangpa rosak...koya mung meknab, bkn ade org bace pong...ahhh lntak ko...hahahaha...

asenya smua dh tau kot mek nab ni kembali ke prusahaan anggur yang mek nab usahakan dulu tu...kalu ade yang xtau lagi bleh le col mek nab skrg jgk, skrg ye,skrg...hahaha...mek nab ade jgk pgi beberapa interbiu tp smpai skrg xde jwapan...xde tu mksdnyer xdpt la, xfham2 lagi ke...pending tul mek nab ni...mgikut perancangan aku ngn bff time keje aritu, awl blan 4 aritu nk g melaka...dpat interbiu kt sana, keje bese2 je...rancang pnya rancang asyik tegendala last2 cancel trus...hahaha..mek nab la pncanye...huhuhu

mek nab ni asyik sibuk je memanjang...jadual asyik pack kalah PM...nk2 bln 4 ni nk dkat ngundi dh...lg la meknab very the bz yooo...xyahla tau meknab buat ape, mek nab bkn pogi berkempen yoo, mek nab cuma buat yang mne perlu je...xpyah la tau...daptla skit duit poket, lpas la bayo PTPTN...mybaby plak dh jd hak milik bersama,huhu...so yang bayo sape yang gunalah kn...adik mek nab baru dpat lesen, dia dh start wat kete tu mcm kete dia, ditukonyer mcm2...lantak ko la dik, jnji ko bayo ye...hahaha...

sebenarnya, mek nab tringin sgt nk mencari rezeki di bumi KL...tp mek nab ni tkut nk p sana, tkut ssahkn org, tkut nk nek LRT, tkut serba serbi...pdahal dlu elok je leh duk KL...menipu ko meknab...hahaha...dan satu msalah bsar bla meknab tya mak mek nab bleh ke x, dia diam je...x kata boleh, x kata pn xboleh...muka plak ketat je...huhuhu,tya tuk sdara meknab plak dia ckap xyah g lagi la, g lpas mengundi,berkhidmat utk kg dlu...cm ne ni...xkn meknab nk duk sni je ooiiii...mek nab nk jgk ase jem ari2...nk jgk ase brebut LRT ari2...hahaha...dpat interbiu xpegi, dpat interbiu xpegi...ape nk jd mek nab oiii...kalu ko duk sni ko igt ade ke keje utk kos ko ni...mak, izinkn anakmu berhijrah...huhuhu...

dh2, ko melalut plak mek nab oiii...senonyer td mek nab bru transfer gmbo dr phone mek nab ke laptop...so banyok benola gmbo kenangn time keje aritu...meh la mek nab tnjuk satu2 ye..




kami bertiga...nila kawan2 keje aku...sha dan mai...kitaorg sama2 bdak baru so mmg senang la nk ngam...ni kt airport ye, ngah tggu bos landing dr KL...ni kalu xslap bru 3 minggu keje kot...hebat x 3 mggu keje dh rapat giler ngn bos bsar...inilah satu kesilapan sebenanrnya...huhuhu


wif bff kt depan umah sewa...ni ngah tggu supir dtang ambik...lum ade baby lg masa ni...tp supirnya, pilih aje mne yang berkenan...hahaha


kt bilik lab...kalu bos xde mmg ni la tmpat melepak aku...bdak lab ade 2 org, keje aku p mngacau dorg la...cian pawi n saiful kn..hehe


dlam kete bos...satu kesilapan lg...huhuhu


ni dlam opis...bse kalu hujan pkai la bju kurung, tau mmg xg sitenya...tp kalu buatnya bos gler, terpksa jgk trun site ngn baju ni..uhu


xcye..nila buktinya...g site ngn penuh sopan santun n ayu jelita...adoi, satu keje gler nk jln, nk melompat, nk memanjat...sape suh pkai bju kurung kn...dan disebabkan gmbr nila aku kna sembur ngn bos msa meeting...hahahaha...bos ckap "suh buat keje xtau, tulah org g site tgk ape yang perlu dibuat, bkn posing ambik gmbr"...kene setepek ko...


dinner wif opismate...knape gmbr aku sorg ek..ntahla..hahahah


nilah serba sedikit tmpat keje aku...5km ko..nsib bos xsuh kami jlan 5 km hari2, kalu x msti tertuko aku n bangla...tp pnah la kna buli ngn bos berjalan 2 km...hukhuk


kalu bos xde, aku n kwan aku msti berebut nk try segala mak nenek yang ade kt site tu...excavator, roller, smua kwan aku dh bawah...aku,hahahaha...aku kn pnakut, xdenya nk bwk2 bagai...excavator dkat ngn aku pn aku lari lintang pukang...seram weh..nti dikautnya aku mati...hahaha,xde maknanya weh...yang kt atas ni pn kawan aku dh bawak dan aku mcm bese la terjerit2 suh dia stop..hahaha..pnakut betul la...

abis dh cter...huhuhu..sonok sbenarnya keje ni...tp msa keje aritu byk sgt dosa yang aku buat, sbb tulah kot dh xde rezeki aku kt situ...byk mslah dr keje kn...kita jgn tutup periuk nasi org, nti Allah blas yang lg setimpal tau...huhuhu...tp tu smua pngalaman tuk aku mengenali org, mengenali dunia pembinaan, mengenali bdang keje aku...mak aku sbenarya xbg aku kje2 cm ni..dia tkut ank dia ni keje ngn bangla, kje ngn indon...tp nk wat cm ne mak, ank mu ini mengambil kos mcm ni...kna la brjuang...huhuhuhu...nk cri yang duk opis sje mmg ssah...blik lwat keje pn dia bsing mcm nk pcah telinga aku ni, nsibla duk umah sewa...kalu x ari2 la gegendang telinga aku pcah...ye la, kdang2 kul 12 mlm bru balik keje...sape xbsing...huhuhu..

ckpla karangan pnjang bdak form 5 ni ye...aku pn dh ngantuk bangat ni...layan plak lagu2 newboyz, boboy, q-face, mmg tangkap leleh ah...hahaha...rindu zaman dolu msa lgu2 dorg ngah hitz...hahaha...peminat ni...hahaha...chow dlu ye...bye

p/s : ase tenang tenang tenang...kn bgus cm ni...rindu kt mr.s n mr.h bkn name sbenarla..huhuhu




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku