Sabtu, 9 Februari 2013

wahai orang kampung,aku belum......



salam u ollssss....

2, 3 ari ni aku sgt membzkn diri ngn membuat perkara yang aku ska...yelah, bab2 tunang ngn kawen ni mmg aku akn tolong sape2 yang mmerlukan bantuan aku...smlam spupu aku tunang...arini plak g hantar rombongan lelaki ank org kampung aku...aku xknal pn, yang pasti dia ajk aku ngn kawan baik aku yng riuh tu...ptang ni plak round2 kampung pgi ambik periuk, g psang meja pengantin, g siru g sini...pnat xyah ckp la tp lg pnat bla aku dengar perkara yang xsdap didengar....

korang msti tau ape kan...persoalan tentang bla giliran aku tu perkara dh bese sgt2 dh...aku pn dh kalih dh org ganu kata...dok lut dh org tanya nape2 pn...bla umur dh 26 ni kn, trase jgk yang mkin tua, mkin x laku...opsssss...tp bak kata abah aku "takpe kak, ade la tu bahagian kta nyer"...sbak jap bla abah ckap cm tu...dlu elok2 ade orang nk kamu putusin, skrg tanggung la...xpela, jnji hati aku xsakit, kata la org nk kata pn...

dan td jgak, aku pgi la ambik periuk kt umah kwan adik aku...pastu tba2 dia tya "kak, mu tunang dh ke", aku ngn muka terkejut beruzzz ni pn "hah, sape oyak, aku tunang ngn sape2, mu jgn pandai2"..."orang kata mu tunang ngn ank sdara mak su"....anak sdara maksu means ex aku la...aku mmg terkejut gler2, mcm mne la cter ni bole tersebar...aku mmg xsgka perkenalan aku ngn my ex dlu satu kg tau...dan satu kg kot mgharapkn aku dan dia bakal brsatu...so jd la cter mcm ni...stressssssssssss wehhhh...

mggu lpas jgk, mak sdara ex aku duk tya mak aku bla lg kitaorg akn disatukan...aku malu dh weh nk dgr org tya soalan tu...ckupla...aku malu ngn smua ni, aku malu...aku tau aku yang salah sbb ptuskan, tp org x tahu ape yang aku rase...aku xpernah main2 ngn ape yang aku rase...

wahai orang kg, sampai masanya giliran aku satu kampung aku jemput, aku buat penguguman lagi kt masjid...jgn la ckp mcm tu lg, aku sdih...aku ckup sdihhhhhhh...stressss dr soalan cepucemas lg...mungkin cara terbaik aku adalah ape yang aku nk buat skrang ni...berhijrah....

p/s: kalu orang tu boleh fikir, dia akan tahu sbb knape aku.......t..............s

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku