Selasa, 8 Mei 2012

KERJA KERJA LALA HARI2 KERJA

salam u ollsss....

mnaip entry dikala mata xbisa dipejam...mata ni dgil betul xngntuk2...bru blik dr perjumpaan UMNO yer...aku mula2 igt mlas nk g, tp g la gk...dpt mkn free, dpt jgk no bertuah...

kita ke topik kita...sana sini org duk tya aku bila aku nk keje...masalahnya yang duk tnya 2 bkn dtang dr family sendiri tp dr someone2 yang aku sndri pn skar nk jelas kn...nk kta kwan baik xjgk, nk kata taman tp mesra xgk, even my ex dlu pn duk tya mnde yang sma...knape dorg igt keje 2 datang bergolek2 cari aku bla aku dh abs blajar...dorg igt aku ska la duk goyang2 kaki sambil abskn duit mak pak aku...

aku tau mak pak aku xksah aku kt umah ni...sbb keje dorg akn jd lebih mudah dan ringan...trutama mak akula, dia ska sbb ader geng nk p pasr mlm, psar pgi, geng kmas umah...ye aku tau, msti korg tya smpai bila aku nk duk umah, sampai bla mak pak aku nk bela aku, sampai bila kn...aku ader jgak rse malu kt org sbb lum kje, tp ader aku kisah...mak pak aku yang tggung aku, dorg yang bg aku mkn, pakai...aku xmintak duit org pn...aku x mnyusahkn org...cma aku myusahkn ptptn la sbb xleh nk byar lg hutang dorg...

meh nk citer, dlam family aku adik2 aku smuanya xberape nk brjaya...aku harapkn sorg jer lg si perempuan yang umur 16 tahun...aku ader 4 org adik...23 tahun, 22 tahun, 16 tahun dan 15 tahun...yang umur 23 ni pn keje kt kedai jam jer, yang 22 ni jd buruh binaan, kerja sendri, jd tukang wat umah org...duit pn kadang2 dorg mintak kt mak pak aku...mak pak aku xpernah bising pn...mak aku kata setiap ank ader rezeki dia masing2..mak aku psan jgn wat keje x halal dan keje bodoh sdah...pndai jga dri...biarla xleh bg kt mak pn duit 2...sbb 2 aku syang mak aku ketat2...setiap teguran dia adalah tanda yang dia syg kt kita...

skrg ni mak pak aku hrapkan aku je tuk keje yang best2 skit...tp aku, aku xtau la ape keje yang sesuai tuk aku...aku mohon je yang aku rse kena...aku slalu berdoa smoga Allah murahkn rezeki aku, keluarga aku...aku bkn xnk keje, aku nk sgt3 keje...tolongla jgn tuduh aku duk umah goyang kaki, abiskn duit mak bapak aku...mungkin rezeki aku belum sampai dan ade hikmah di setiap kejadian...ye,mgkin lpas mak dan abah aku blik umrah, aku akan merantau...2 pn kalu ader rezeki...

p/s : kalu nk lupa 2, lupa jelah..jgn kjap lupa kjap igt, sakit ati tau x...hilang trus lg snang...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku