Rabu, 9 Mei 2012

biar masa yang tentukn..

salam u ollssss...

malam yang sepipipi...pak mat jual topipipi...topi yang koyakyakyak...ish, dah2 merapu...cukup ckup sdah la ye...ai korg, wtpe mlm ni, aku cm bese la, layan blog, bkn cri keje...hampeh ko wani...

ehm mungkin ramai yang xtau kn, aku bru je menyinglekan diri  skrg ni...bukan selama ni ko single ke wani, hahaha...boooo sma dia...ye aku tau, sbelum ni ntahla, aku sndri pn xtau ape status aku...so aku buat keputusan untuk bebas....aku xmahu meletakkn sebarang harapan pd dia sbb aku sndri xtau hrapan tu berguna atau tidak buat sidia...

berat kn sebuah percintaan...lebih2 lagi percintaan jarak jauh...xyah nk jauh, dkat pn jd masalah jugak...bila bercakap pasal jodoh ni sumpah aku dh PNAT...ku tersangat penat...aku ase nk kembali pd umur 5 tahun...duk sekolah tadika, men masak2, men kawen2...skrg ni, umur aku dh 25...mungkin bg sesetengah makcik2, pakcik2 umur 25 dh ckup tua dan boleh dipanggil andartu pd zaman dahulu...tp skrg org dh xksah kn...ye aku tau, sbb aku duk di kg, dikelilingi saudara mara, maka telinge aku xpnah pnat mndengar mcm2 cerita dr mereka...kadang2 aku sndri xtahan...

msa aku kapel ngn dia dlu, sedara mara aku dh ramai kenal dia...mksd knal 2 bkn face to face ngn dia tp dorg smua tau aku dh berpunye...dorg smua sbuk tya bla, bla, bla...lama2 jd bala jgak aku rse...huhuhu...kalu la mereka2 tau aku ngah menyingle skrg ni, aku xtau la ape reaksi dorg...msti dorg smua salahkn aku...umur 25 tahun, tp masih memilih lelaki pilihan...mcm la lawa sgt...dh ade org nak tp tolak, cri mslah, gaduh2 skit2 tu biasala, cuba la sbar, biasala tu bercinta...2 org tua2 marah bercinta lama2...ye, nila kata2 yang bakal aku trima jika mereka tau....

Ya Allah, kau kuatkanlah hatiku, imanku, telingaku...aku harap aku kuat utk mndengar semua tohmahan nti...biarla masa dan kuasa jdoh yang tentukan...ye, aku masih sayangkn dia, aku masih rindukan dia, tp aku dh xsggup...aku ingin sesekali rase dihargai, dilayan selayaknyer...tkpe, aku xslahkn sape2 dlm hal ni, mungkn dh tersurat kisah aku begini...aku xmyalahkn takdir, aku juga tidak mnyalahkn dia...yang buruk smua datang dr aku...aku terima segala anggapan org pd aku...biar dorg aggap aku yang bersalah, aku yang menjadi punca,..biarlah, aku rela...

aku tau, disekelilingku, lpas satu2 kwan2, spupu2ku yang menamatkn zaman bujang mereka...bahkn mereka smua ternyata lebih muda dr ku..namun, aku bkn tuhan, aku cma merancang, dia yang tentukan...sekarang ni, hanya masa yang bakal menentukan segalanya...andai jodohku kembali bertaut dgn nye, aku tidak menolak, tp utk bercinta skrg ni, biarla dlu...biar aku mncari ketenangan, biar aku mncari silap aku, salah aku...maafkn aku mak, abah dan smua yang mngharap termasukla family dia....bkn niat dan tujuan ku untuk buat keputusan ini, namun sekiranya mereka2 berada ditempat ku, ape yang mereka rase...aku tau aku boleh bersabar, tp kesabaran ku hnya tggal sekelumit sje...kdang2 aku xnafikan aku rindu, tp cukupla kerinduan 2 hanya aku yang tahu...

aku mohon semoga Allah permudahkn jalanku, permudahkan jodohku, murahkn rezekiku...semoga Allah tunjukkan aku jlan yang terbaik untuk aku tempuhi...sekian

p/s : akan ku cuba pekakkan telinga dengan tohmahan dan tanggapan org sekeliling...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku