Ahad, 13 Mei 2012

anak sulung vs selamat hari ibu

salam u ollsss...

shat kah anda2 smua...hehe...semalam kawan bek aku si dayah tepon, suare dia bapokla cemasnye....cemas ke hape tah...rupenya dia tgk brita bas yang bawak puteri umno eksiden...kelam kabut la duk tpon aku gtau "noni, slamat kita x gie"...ye, dan spatutnya, aku ngn dayah dijemput utk wakil kg aku g perhimpunan bju merah 2, tp aku mals sbb aku xde duit, xbest la kn..lgpun igt nk g perhimpunan sejuta belia nti...takziah kepada smua mangsa yer...trima kasih ya Allah kerana masih memberi kami peluang utk bernafas di bumi mu ini...

ke tpik asal la cik jah oii, ckupla pasal berita ni ok..nk tau lebih lnjut bli surat kabo...

anak sulung...aku anak sulung dlam family, spaturnya ada abang tp abang aku dh meninggal masa umur dia 4 tahun...sakit leukimia...so, aku la kena pikul tanggungjawab sbagai anak sulung...ape yang best n ape xbestnye anak sulung ni ek??hehe...

aku ni prangai huduh org ganu kate...aku ni anak sulung yang panas baran ngn amat2 sensitif...kalu ade je sape wat slap ngn aku, mmg aku mgamuk ah...xkira ah, adik aku ke, mak abah aku ke...huduh kn perangai...huhu...aku pling pntang org kcau aku tido...mcm td la, abah aku kjut awl, igt kn ape rupenya nk gtau y dia dh bli ayam tuk msak tgahari...aku xleh ah, mmg tarik muncung sedepa la..hahaha..peel huduh lagu tu la..lg satu, aku pantang kalu org usik brg aku, atau guna barg aku tnpa pengetahuan aku...yang ni mmg aku hangin la...aku ni kdekut skit kn, hahaha..eh, korg bru tau ek...xlah, kadang2 jer...lol..dlu adik aku yang kcik pnah kna trajang ngn aku sbab dia mkn kuih raya yang aku nk bwak p asrama...hambik ko, sape suh mkn kn...aku beria simpan tau...hahaha...

lagi, aku ni kalu nk wat keje umah, kna ade mood...nk msak kna ade mood, nk kmas umah kna ade mood...truk kn..kje xikhlas...kalu datang mals aku 2, xyah suruh la, mmg lambat la aku buat...bkn aku xnk buat, cuma aku bertangguh...see, cian sape jd laki aku kn...ptutla ssah sgt nk kawen..hahaha...

aku juga seorang yang sensitif...paling aku sensitif bila aku kena marah ngn abah aku...aku xrapat sgt ngn mak, aku rapat ngn abah aku...ngn mak aku, aku selalu gaduh..ade je xkena...kejap2 ngam, kjap2 xngam...hihi...kalu ngn abah, bkn la aku baik sgt, tp abah aku syg aku terlebih kot dr yang lain...td aku mrah dia, dia cool je pujuk aku...comey kn abah kita...kalu aku suh dia beli ape2, msti dia beli pnya...kalu xbeli, siap la ngn muncung sedepa aku ni...huduh benor peel mu ni wani...dhla, malu plak dedah keburukan kt org ni...nila kelemahan aku...aku hrap aku akan mula brubah seiring dengan usia aku ni..huuhuhu...doakan aku ye...amin...

ok2...cukup pasal anak sulung...sebelum terlambat, aku nk ucapkan...

SELAMAT HARI IBU kepada puan rokiah bt jusoh dan kepada smua ibu2 di seluruh dunia...xlupa kepada mak2 sdra, dan kawan2 yang telah selamat jd ibu...

smlam aku dh sambut dh ari ibu, berpakat ngan abah aku beli kek...kalu bab2 bodek ni, serahla kpada anak sulung ni..ahak...mak, walaupn kak seorg yang pnas baran, kuat melenting, suka cari gaduh ngn mak, abiskn duit mak, pemalas, selalu wat mak marah, selalu wat mak membebel, kak tetap syang mak sampai bila2..semoga mak dikurniakn ksihatan yang berpanjangan dan dipanjangkn umur....luve u forever n ever...muahhhhhh


my familia...yang kecik depan tu sepupu aku si yayang....



muka budok peel huduh...
doakan aku menjadi insan terbaik, anak solehah, isteri solehah, eh,tba2 plak, anak yang dapat berjasa pada kedua org tuanya suatu masa kelak...hope my dream will come true...huhuhuhu...

p/s : Ya Allah ya tuhanku, seandainye dia jodoh ku, kat dekatkanlah hatiku dan hatinya dan seandainya dia bkn jdohku, jauhknlah hatiku dan hatinya....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku