Jumaat, 12 Disember 2014

Muhammad taqiff iman bin mohd shukri

Salam smua...

Alhamdulillah..msih berkesempatan menghupdate blog cabuk ni..catatan ni pn dh lma aku nk buat sebenarnya tp xde msa..haha..asyik lupa jer..mlm ni si bdak kcik dh tdo awl so boleh la ibu menaip kn..kalu x berebut tpon la ngn dia..nk tgk upin ipin lah..nk men game la..byk akal skrg ni..bngun pagi2 msti tya mne tpon ibu..mane xstress mak jah..huhuhu

Muhammad taqiff iman..sdap name tu kn..msa mula2 cik somi bwak aku kuar ngn dia(msa ni belum kawen la)..first time jumpe dia..msa ni dia cpt sgt mesra..pujuk2 skit dh nk dh ngn aku..duk ats riba aku..paggil aku ibu..ibu baru hokeh..hahaha..penerimaan dia msa ni mmg sgt2 ok..biasa bdak2 mmg ssah nk trima org kn..lbih2 lagi nk pggil ibu..yelah, ater aku bkn ibu btul dia kn..msa ni la cik somi uji aku..mcm mne nk handle bdak taqif ni..alhamdulillah..lulus ujian..kalu x xkn aku jd isteri dia kn..hahaha

Pastu kali kdua kuar dia mcm dh berubah skot..ikt mood dia..kdang2 lgsung xnk tgur aku..msa ni kitaorg dh rancang nk tunang dh..nek dia plak bru meningal..so mgkin dia dlm mood xbaik..taqif mmg bdak bijak..terlalu bijak..dia boleb faham org dewasa..ape jer y abah dia cter kt aku dia seolah olah memahami..kalu dia rse sdih apr y abah dia cter tu dia akn ttup mulut abah dia..sgt2 pndai..

Kdaan berlarutan smpai la aku nk kawen ngn cik somi..taqif mkin dingin..aku mmg tkut dia xleh trima aku..tp cik somi byk bg kata2 smgat..huhuhu..sbarlah..dia kcik lagi..xtau ape2 pn..aku layan jer kerenah dia..ambik hati dia..tp xjalan jgk..

Pas kawen ari kdua tu cik somi ambik dia bwak blik rumah aku..dia pnya la menangis...rsau jgk aku..last2 smpai jer kt umah aku elok jer..cma mula2 dia xska kwan ngn org..suka men sndri..diam jer..kdang2 aku sdih tgk dia..mmg sdih..dia mcm teringat sesuatu..kdang2 termenung..dh mcm org tua kn..hahaha

Taqiff iman y skrg ni..ehmmm xyab ckp la..skit2 ibu..skit2 ibu..smpai cik somi jeles kot..haha..nk kta aku xgarang rasenya suare aku pn boleh bergegar umah..bkn dia tkut pn..lg dia menganjing adalah bila aku mrah dia..kdang2 mmg geram tp sabo jelah..nama pn ank kn..bkn tau ape2..bru 3 tahun..hehe..aku garang tau..mak tiri y garang..cian taqif iman..hahaha..tp abah dia lg garang..abah mrah skit jer mengeletor badan..last2 ibu y dicari..haha

Tp skrg aku mkin xlrat nk kjar2 mngejar dia..nk jerit2..prut dh mkin sarat ke depan..nk mrah pn xlrat dh..nsb baik ada somi kn tlong tgk2 kn..cik somi y bnyak uruskn dia skrg ni..aku,fuh dh rse mcm sarat bnor..hahaha..dia kalu nk men mmg nk kna ada tman..ibu ke abah ke..y pnting men skali ngn dia..y pling dia suka men msak2..slalu kcau aku..kalu aku msak kna bg kt dia jgk syur..dia nk potong..rajin dia xyah ckp la..sapu smpah..lipat kain..tu la kjer peberet dia..aku dh xlrat nk mrah2..kdang2 biar jer..hahahaha

Oklah..meh la kite lya  gmbo plak..

oke..dh pndai selfie..hahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku