Rabu, 29 Oktober 2014

Diari mengandung #1 : alahan

Salam smua...

Mcm lma gler meninggalkn blog cabuk ni..rindu nk kembali menulis..kembali aktif mcm dlu..tp kdaan dan msa amat2 tidak mengizinkn..huhuhu..yelah kehidupam xmcm dlu dh..skrg ni i olls sbuk uruskn ank n somi jelah..almaklumlah dh tkar jawatan..huhuhu

Tetiba trase penulisan dh mkin skema dh..hahaha..yelah kn,xlma lagi nk jd ibu walaupn skrg dh jd ibu pn..hehe...xsbar nk menunggu kelahiran ank sendri..skrg ni kandungan aku dh nk msuk 6 bulan dh..rse mcm cpt sgt msa berlalu..oh lupe nk bgtau..kwan baik aku pn pregnant jgk..yeayyyy..kami sma2 jd ibu la nti..dia terlebih excited kot sbb dh lma menunggu kn..hehehe..stakt ni kandungan aku xde mslah cma aku y ada mslah..sobsob..HB aku rendah..dh berbulan dh ulang ke klinik ttap xnaik..dh sgala mcm mknan dh mkn tp xnaik jgk..aku dh xtau nk buat ape dh..huhuhu

Oklah..kita cter dlu psal part 1 ni yer..ALAHAN..org yang mengandung msti tau kn alahan tu ape..waaaaa..kalu igt blik kt alahan rse mcm dh serik gler nk mengandung..hahaha..bla igt blik skrg ni pn rse mcm nk muntah lg..hahaha..skrg ni jupe jer org msti org tya dh ok ke..sbbnyer alahan aku boleb dikategorikan truk..

Alahan bermula msa aku bru tau aku pregnant..msa ni mmg xcyer lah..tggu pregnancy test kt somi dia pn xcyer..aku pn buat lg skali test..pn positif jgk..msa ni bru percaya la skit2..haha..dan bermulalah ksah alahan aku..smua bnda yang msuk dlm perut ni akn kluar blik..smua bau bauan yang wangi aku kta bsuk..y plik nyer y bsuk aku bleh jer bau..hahaha..nsb bek bau cik somi aku xalah kalu x mkn ati la cik somi..huhu..msa alahan ni plak bulan pose..hazab nyer Allah jer y tau..huhuhu..ari pertama pose aku tahan lg..ari2 yang mendatang aku mmg xleh tahan lgsung..hnya mmpu baring jer..mkn xboleh..mnum xboleh..ank xyah ckp la..lgsung aku xambik tau..cik somi plak kje kn..aku msih lg pjj ngn cik somi msa ni..

Smua mak aku y uruskn..cik somi blik dia la y pksa aku mkn..tya nk mkn ape..tp time dia tya tu rse nk mrah jer..hahaha..yelah dh tau org xleh mkn ape2 kn..lg mau tya..tp kalu xtya trase ati..adoi..hahaha..plik2 pompuan mengandung ni kn..msa ni aku cma bergantung pd ubat klinik..mkn pn y tmmpu..roti skit mkn ubat tdo..tu jelah rutin harian..ada tu 3 ari aku xbngun..cik somi pksa aku g hospital tp xjalan..aku mmg ssah nk jjak kaki ke hospital..hahahaha..

Dkat sbulan lbih jgk aku mcm tu..brat trun 5 kg..fuhhh byk tu..cik somi ckp dh xcomey dh..huhu..alahan aku kurang elok jer lpas raya..nsb ari rya tu aku dh kurang skit..tp still nk muntah..pning2..raya ttap raya tpnyer..hahaha..cma xleh mkn byk..tgk mknan pn mcm xsdap jer..y aku mengidam sgt kek red velvet secret recipe..smpai arini xdpat lg..huhuhu..msa aku alahan ni somi la y kuat mengidam..smua dia nk mkn..y ssah nk buat plak tu..rojak katih la..sotong sumbat la..dia igt aku teror msak..hahaha..cian cik somi..nsb bek rya korban aritu mak aku ada buat..lpas mngidam..y mkin gmuk cik somi..bkn aku yer..hahaha

Rse dh terlampau pnjang aku menaip ni..ckup dlu la yer..nti smbung part sterusnya..tu pn kalu aku muncul la..sadis btul lah..hahahaha..

See u...cewah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku