Selasa, 20 Mei 2014

kerja vs tak kerja

salam u olss..

tetiba arini angin baik nk hupdate kn..kalu tak harem la..tgk blog pn mlas dh skrg...xtau knape...mungkin sbb faktor bz dan xtau dh nk taip ape...psal si taqif nti2 la aku hupdate...hehe..

ok, isu ni dh dutarakan oleh incik suami berkali-kali...haha...kalu iktkan incik suami mmg suh aku bhnti kerja n jd surirumah sepenuh masa...dia leh plak suh aku berniaga sbb xnk aku boring duk umah...utk pengetahuna u olls, cita-cita i ollss dlu2 mmg nk jadi surirumah yang berjaya..xsalah belajar tggi2 n jadi surirumah kn..msa khas utk somi n ank2..tp ramai yang berpandangan buruk pd isu ni...ramai yang kta perabih duit, buat pnat blajo tggi2 tp tak kerja..

tipikal malay...opss, mengada sgt ayt tau..haha...ok2, aku pn ngah berpikir nk berhnti ke tak..taqif xnk duk taska, mgkin dia dh trauma ditinggalkan...kesian jgk tgk dia, bdak yang memerlukan kasih syg...jumpe abah pn sekali semggu jer..haha..tu pn kalu abah leh balik la..jmpe pn bpe jam jer..lum puas lg bermanja..skrg ni abah aku yang jga dia..sgt2 mnja ngn abah aku, bangun pagi bkn cri aku tp cri abah aku..tu yang buat aku terpikir perlu ke aku berhnti kerja n jga ank2 aku kt umah...

tya pndapat kwan2, rmai yang ckp xpyah berhnti..aku pn pkir cmtu jgk...tp smpai bila nk duk berjuahan cm ni kn..somi kt sana, aku kt sni...pastu mula la dia komplen aku tak pernah msak utk dia..haha..ater kalu aku msak nk suh aku pos ke..haha..manja sgt, xleh kalu xde puan isteri kn..dia pn pnah ckp, dia xleh kalu aku xde kt sisi dia, hdup dia skrg ni ada aku n ank jer...sbb tu dia nk aku pindah sana..aku mmg boleh sgt2 cri keje belah2 sana. tp skrg ni kalu aku kje belah2 sana, tiba2 dia oncoll ke laut, xnk aku nk duk sorg2 kt sna..bek balik umah mak aku kn..huhuhu

dilema dilema..buat msa skrg aku berserah pada tuhan mne yang terbaik utk kami sekeluarga...mungkin aku akn jd surirumah jugak nti..sapa tau kn..kna pk msak, pk betul2...kna tya smua org sebelum buat keputusan..mmg ade yang baik, ade yang xbaik ngn keputusan tu tp kita kna redha la..perjalanan yang Allah aturkn utk kita itu yang pasti...

ok..sekian jer...nk blik keje dh ni..hehe

bye...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku