Isnin, 21 April 2014

trend kwen berpjj...

salam u olls...

sihat ke idok??hahaha...aku mcm bese, alhmdulillah smkin sihat, smakin hepi dan smakin bahagia..cewahhhh...sejak2 ade ank n incik suami ni tugasan seharian mkin bertambah-tambah..nk2 jga si taqif iman yang sgt2 aktif tu...mncabar jgk tau..haha..nk2 plak sekarang ni dia dh pndai dh nangis2 xnk p taska...jdnyer aku pn xhtr dia ke taska...tokki dia la yang jd magsa jaga dia..ni pn aku ngah rsau sgt2 sbb mgkin aku n incik suami ambik keputusan xnk dh htr dia kt taska sbb asyik menangis jer..hukhuk...

dh2 bercerita psal taska n si taqif iman...nti aku up entry psal si hensem tuh..psal knakalan dia, kecerdikan dia, kebijaksanaan dia..smua dia lah...haha..ni nk cter dlu psal trend kawen skrg ni..haha..tp masalahnyer trend ke, atau aku yang terasa mcm trend skrg...hahaha..PJJ, dalm erti kata len pembelajaran jarak jauh..tp ni bkn belajar yang aku mksdkan, ni psal perkahwinan jarak jauh...sbb aku bekerja di kuala berang dan incik suami bekerja kt paka, makanya terjadi lah pjj buat sementara waktu ni...knape sementara sbb musababnyer nti aku cter plak..haha...

dlu msa sebelum kawen, mmg ade bncng sal ni...boleh ke berpjj ni, sanggup ke 2, 3 bulan xjumpe...saggup ke jumpe semiggu sekali...eh mstilah dlu ckp yer, sy sanggup...sy kuat..sy boleh...ape nk kisah kn, duk ngn family sndri, kwan2 ada..lgpn kawan aku y kawen smua berpjj ngn suami dorg...kn aku dh kta mcm trend...hahaha...so aku xdelah nk ckp xsggup ke, sdih ke kn yelah sbb belum rase u ollss...skrg ni bla dh rse bru pdan muka...incik suami pegi bru xsampai seminit dh start hujan dh...bkn stakat hujan, ngn bnjir kilat sekali kot...hahaha..mne ntah pgi ngn sy sggup tu kn...tak malu betul...

ehmm bila dh rse ni bru la aku tau xbestnya duk jauh ngn incik suami..sorg2 layan kerenah ank, sorg2 duk umah, sorg2 jgk g mne2...incik suami pn sma, bsuh bju sndri, msak sndiri, mkn pn kt kdai...haha...mcm xde mknanya jgk kawen kn...tu ape yang aku pk dlu la, tp bla aku pk balik  mgkin ni dh perjalanan hdup kitaorg wt msa skrg ni kn..msa akn datang kita pn xtau kn..so, kna la kuat n redha suami p cri rezeki n duk jauh dr kita...hukhuk...sakitnya mmg sakit tp tulah kn, mgkin aku yang kna korban kje aku ni...huhuhuhu

ni bru dia kt darat, nti dh ke laut nun disana, xtau la aku ni derita merindu mcm mne...demi sesuap nasi nmpknya knalah aku redha kn...doakan yang terbaik utk keluarga aku...tu jer...kwan2 aku ade yang dh bertahun berpjj ngn suami, ada yang ade duk ngn suami sorg, duk ngn isteri sorg...demi mncari rezeki buat ank2, terpksalah kn...jgn ank2 jd ank derhaka dh...hukhuk...jdnya, aku ambik pngalaman kwan2 aku ni utk aku trus kuat...jgn pk aku sorg jer yang ssah, org len lg ssah kn..hukhuk

waaaa, rindunyer kt incik suami, padahal bru dua hari jer berpjj...sejak2 kawen ni mnja mnjadi-jadi plak kn..hahaha..nk wt cm ne, hati seorg isteri mmg sensitif..haha...erh, ke aku jer yang mcm tu...haha..aku berjanji kt dri aku, mulai arini aku xnk mnja2 dh, xnk nangis2 dh..haha..kita tgk jelah nti...oklah, nti up lg satu entry sal si taqif iman...bdak nkal n aktif tu...




berdua...


bertiga...asal aku gmuk sgt..huhuhuhu


p/s : tak smua bhgia tnpa derita...cma kita knalah pndai cover utk trus hdup...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku