Ahad, 20 Oktober 2013

bila hati terlalu takut...

salam u ollss...

dah2, xpyah nk berlakon tiup2 habuk bagai, xpyah nk ckap xde idea, xde msa, xde mood...yang sebenarnya adalah malas ye u ollss...entahlah, ase nk tulis blog tu xsma mcm dlu, membuak-buak...mungkin sbb dh rmai kwan aku yang bersara dr dunia blog ni...yang dh bertahun xhupdate pn ade....aku plak, bla dh tukar url ni mcm feel dia len mcm...nk je kmbali ke url lama tp gitulah, kang nti xpsal2 plak ade org stalk kn, ade org rindu...waahahahaha...

aku sekarang, msih aku yang dulu...msih yang sama xde berubah pn...msih keje yang sma, hdup dirumah yang sma, ngn keluarga yang sma, belum duk umah mak mertua ye...uppsss...hahaha...dh ade teman penganti yang bertakhta di hati, insyaallah bakal menyusul...ehhh, tetiba plak terkoya maksss...ni mlas ni, bla dh menulis trus lupa dri mak nokss...

ehmmm, nk bercerita psal kursus, xpelah, dh lama sgt berlalu...nk cter sal kerja, xde ape yang menarik kot..nk cter psal kwan bek nk kwen tetiba buat suprise sbb xpnah nk bgtau upenya kapel ngn bdk sekelas...waaa, yang ni sedih ok...lgsung xbgtau bla kapel, bla tunang tetiba nk kawen...sedih, aku ni kwan baik dia ke x ek..owhh, ye aku yang prasan mungkin...jgn igt bla kita berkwan kita akn cter sgala-galanya...xmungkin kot aku g knduri kwen dia, tengoklah mcm mane..huhu...nk cter sal mkin gmuk xyahla, dh bosan...meh la cter sal hati...biarla dh bosan, aku nk jgk cter...

hati...hati aku terlalu tkut utk mencintai, utk menyayangi apatah lagi untk mengenali...bkn tak ada yang cba menghulurkn salam perkenalan saat hati sdang kecewa namun hati ini terlalu tkut...bila aku fikirkn, smpai bila aku harus jd manusia pngecut...sampai bila aku hnya berdoa tetapi tidak langsung berusaha...Allah cakp usaha dlu dan twakal...tp aku, usaha pn tidak mcm mne ni...dan sampa bila aku hasrus tkut...

menunggu....sampai bila aku hrus menunggu jodoh datang sendiri depan mata...smpai bila aku nk tgk je kwan2 aku sdang bhgia...bkn aku xlayak, tp aku yang menolak...knape, sbb hati...hati terlalu tkut...bkn tak ada kwan2 yang cba menjodohkn aku dgn kwan mereka, tp aku menolak dgn alasan belum bersedia...smapai bila aku nk bersedia...smpai turunnya jodoh dr langit mcm yang aku slalu ckp tu...xmungkin wanu, mustahil...smua tu melalui usaha, smada ko yang berusaha atau keluarga ko..tp kau hrus mencuba...smpai bila ko nk tkut...

lntas aku bertekad...lpas ni, jika ade hamba Allah yang scara baik menghulurkn salam perkenalan, akn ku sambut...akan ku berani kn diri walaupn aku tahu hati msih lg tkut...orang kata kalu xcba kta xtau kn...Ya Allah, aku meminta istikarah dr Mu...xslah kalu aku mncuba slagi ia tidak bertentangan dgn syariat islam kn...asal aku pndai jga dri, pndai jga maruah, pndai jga batasan dlm pergaulan itu sdah ckup mungkin...jgn jd mcm dulu, pergaulan tnpa batasan yang akhirnya membawa hati yang lara...sapa yang rugi kalu bukan perempuan kn...aku insaf ya Allah...

ckup lah sampai disini...mungkin aku akn terus berblogging...mungkin juga entry akn dtang entah bpe bulan lagi akn keluar...doakn aku temui bahagia yang aku cari...berdoalah tnpa berputus asa...jgn tkut utk berjuang kalu perjuangan itu betul caranya...

sekian...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku