Khamis, 15 Ogos 2013

RAYA 2013

Salam u ollss...

slamat ari raya...meh sini meh nk wat entry pukal sal raya oh raya...alhamdulillah raya tahun ni masih lagi meriah dan lebih meriah dr tahun lepas aku rase...ate thun lepas aku xbpe nk raya sebab sepupu meninggalkan...so tahun ni pulun abis beraya walaupn banyak membuta je kt umah...baru perasan rupenya baju raya xcukup...huhuhu...sedih...

RAYA PERTAMA

seperti biasa, aku xkn buat rumah terbuka, serik mungkin,hehe...kalu buat pn utk family terdekat tu pn mlam...xde istilah umah terbuka sbb umah sentiasa terbuka...boleh datang ye kalu kami semua ade kt umah...raya pertama seperti biasa pusing keliling kampung..umah pak sdara, mak sdara, tuk sdra, tuk nek moyang smua kami pergi...thun ni lg meriah sbb smua ade...5 beradik sgt sporting ok tahun ni beraya bersama-sama...abah aku pn snyum xberhenti sbb tahun ni anak2 dia smua ade...mmg suka sgt la dia...

bkn snang sbb slalunya adik aku yang dua orang lelaki yang dh bsar tu xkn ikt kitaorg raya...ater org dh beso kn, malu la nk ikt mak pak raya..tp thun ni ntah mimpi ape ntah, smua ikut...aku pn ase best sesangat..hehe... umah tuk aku plak xyah ckp, orang pnuh smpai kt tangga, moyang aku msih ade so emua tertumpu kt umah tuk aku...sangat2 meriah sampai satay yang kami tempah xsampai sejam dh abis...pnat weh duk melayan tetamu tp sangt2 hepi kot...


persalinan raya pertama..disponsor oleh mak jemah eh tak mak aku la weh...mkasih mak..thun depan nk lagi...hahahaha


muka kami xsama...sekian...


RAYA KEDUA

seperti biasa, raya kedua kitaorg buat family day tepi sungai...tp xbpe nk best sbb kjap sangat, buat ari jumaat kn jadinya smua nk kjar smbahyang jumaat...tp tetamu tahun ni lain dr yang lain, ramai sgt sepupu sepapat aku yang jauh datang...kitaorg xknal tp sebenarnya ade ikatan persaudaraan...moyang kitaorg adik beradik kn, agk jauh tp msih sedara...sangat2 meriah jugak dgn game harta karun, bagi duit raya, mkan2 sampai pengsan...seronok sangat...


sepupu sepapat...


RAYA KETIGA

raya ketiga lpak umah mak sdara aku, dia buat umah terbuka...satay seperti biasa, makanan paling laku, wat bacaan yasin tuk ank2 sdara yang nk pekse...lpak smpai ptang then someone call ajk g umah mber poli, raya mkn lemang...hey awk, mengidam ek...aku pn tman la dia, adik aku pn ikt sebab xboleh berdua, nti ade yang ketiga...hahaha...mmg dh lma sgt xjupe mmg poli ni, msa dia kwen pn xg...dia mmg sgt2 baik ngn aku, ibarat abang aku...kt poli dia la yang jga aku, nsihat aku jgn jd liar sgt, mcm2 la..nsb ade dia kn, kalu x lagha aku...hahaha...ehem "senyum smpai telinga"...

kul 6.45 blik dr umah kwan aku ni smpat lg pgi beraya umah pngerusi JKKK kg aku, dh dia jmput xsdap jgak...biarpn dh lewat kn, dh nma pn raya, kita kasi kaw2 pnya raya sampai magrib...hahaha...dh mgrib baru kitaorg blik...trus krohhh2...hahaha

RAYA KEEMPAT

dh start knduri kndara dh...so kita stop raya sampai sini jelah ye..kalu rjin aku up la entry raya ngn bdak2 aku plak...byk kot senarai jemputan raya kitaorg...sabtu ni dh ade dh...so mari kita raya lagi...


dh2..stop dulu k...sekian...

OK FINE...CKUP DGN 3 KEPING GMBO JELAH...LAME BEBENOR NK HUPDATE SATU2 GMBO YOP...MALEH NK NUNGGU...

p/s : alangkah indah kalau raya tahun depan sebagai seorang isteri...**mampu berangan saje



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku