Isnin, 24 Jun 2013

salah faham.....

salam u olllsss...

mek nab dtang lg, kali ni nk mmbebel...suka ati nk bcer ke x, kalu dh mnyampah silalah tgglkan page ni ngn penuh sopan dan santun ya auww auwww...

manusia...mcm2 ragam, mcm2 prangai, mcm2 peel, mcm2 karenah, mcm2 sgala mcm..aku sndiri x nafikan aku pn mcm2 karenah, baik buruk cantik hodoh, smua tu pasti ade...mne ade orang yang sempurna kn...kdang2 kita mnyampah ngn perangai orang tp kita xsdar orang menyampah x ngn perangai kita...tepuk dada tya iman...hehe...sape aku nk nasihat orang ni kn, aku sndiri masih terumbang ambing...

td ptang, kawan aku msj...dia kta ade la sorng hamba Allah ni msj dia ckp dia ade affair ngn laki hamba Allah ni...kwan aku ni terkezut beruk la kn, dh explain bgai kt hamba Allah ni, hamba Allah ni pn mintak maaf la, boleh dia ckp laki dia mmg gatal skit...tu yang dia rsau...adoiyai, xpsal2 kitaorg pn terlbat sama kn...salah fham salah faham..aku paling tkut bila melibatkn hak orang ni, laki orang ke, pkwe orang ke...mmg xska dikaitkn sbagai org ketiga walaupn hnya slah fham...nsb xkna kt aku, kalu x mau nangis aku...aku xnk ambik hk org, ngeri...huhuhu..

manusia2, mcm2 ragam...ssah kta nk jangka orang tu mcm mne...padahal kawan aku ni knal ngn hamba Allah ni, aritu siap hamba Allah ni bg nombor laki dia atas urusan kerja la kn..last2 jd mcm ni...pnat jgk keje mcm ni..dh la skrg berurusan ngn laki orang jugak...dh la dua2 single mingle...tkutnye aku ngn slah faham n fitnah ni...niat kita betul tp orang plak yang slah tafsirkn...Ya Allah, lindunglah aku dr sebarang fitnah dan umpat keji manusia sekeliling...

tu je yang mek nab nk bebel, lebih baik diam dr mereka cerita yang xpatut kn...jgn trus tduh je, kalu boleh tya la dlu kn...tp kalu dh nmpk depan2 mata tu perlu ke tya lg, dh terang lg bersuluh...tu aku xtau nk komen cm ne...bg aku kalu dh kntoi depan2 mata tu betul la kn...xtau la ade sbb2 tertntu atau ade alasan yang munasabah utk menutup kmbali terang lg bersuluh tu kn...mnusia, mcm2 alasan boleh direka, bak kta mr.s, nk hdup kna la pndai kn...ikutlah, yang pnting jgn libatkn orang yang xbersalah dlm slah faham dan kslahan kita...tu je...aku bkn nsihat kt orang, nsihat tuk diri sndri je...andai ade yang terasa, tersentuh, terjatuh, terjunam, mintak maaf ye...pdan muka...hehehehe...gurau je...


sibambam...berat asyik naik je ni, pdang doh....huhuhuhuhu....help me....

sje menempel, xska xyah tgk, suka like okeh...hahahahahaha

p/s : baru tau ke aku JAHAT??eh x, aku slalu bawak watak jahat...baru tau ke???



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku