Selasa, 7 Mei 2013

cermin diri, hiasi peribadi..

salam u ollsss...

sekarang mcm2 yang kita dgr kn, mcm2 isu...bkak je fb poning hah kopalo eden ni, status mcm2...semua mcm nk gduh...kalu bkak gelanggang wwe kt mesia ni, aku ase rmai kot yang nk join...haha...sorila, aku xmnat ok...kang unfriend kang takut trase...manusia mmg xpernah puas kn...

mcm ne nk ckap ek, aku xska betul ngn manusia yang prasan bgus ni...eh cop2, ini xde kaitan ngn isu2 politik ke, polemik ke, pola ke, politeknik ke...aku cma bnci orang mcm ni ok... xslah kau nk menegur kesilapan org, xslah nk bimbing orang ke arah kebaikan, amtlah dialu alukn...tp sebelum tu pastikn la dri kita tu bgus dlu, jgn jd prasan bgus...smbhyang kau dh ckup ke, aurat kau dh ttup ngn sempurna ke, mengaji kau tergagap-gagap ke x, jgn diri kau terumbang ambing nk suh org ikut kau...aku tau mnusia xsempurna, tp kita kna la perbetulkan dri kita dlu sebelum campur urusan org len...mcm pepatah la, kuman seberang laut nmpk, gajah depan mata buat2 xnmpk...

so cermin diri, hiasilah peribadi...jdkn lah diri kita ni ckup2 hebat dulu baru la org respect, ye dok...ni sembahyang kau pn tggu mak pak ko sruh, kau nk orang respect ko...hdup kita ni jgn nmpk kesalahan org je, ksalahan dri sendri tu hrus diutamakn...aku tak tuju kt sape2 pn cma aku bnci org prasan bgus...maaf kalu ade yang terasa...nsihat la keluarga ko dlu sebelum kau nk nsihat orang len k...peace...


peace yo dr sibambam

p/s : cermin dri tu dlu dr duk pung pang pon pon ngata orang betul ke dok...kita tu betul sgt ke..aku ngaku aku ni byk lg hk dok betulnyer, tu aku sdar dri...ko bla nk sdar?






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku