Isnin, 18 April 2011

rindu zaman single n salasilah aku dulu2...



okeh2, aku nk mula mengedik...kalu xska, calow bete, tkan butang pangkah yer....

aku mmg rindu zaman single dulu2...eh wani, bkn skrg ni ko mmg single ke?aah la kn, trase jgk la ngn ape y ko kta 2...single but not available mungkin...wani, sila jgn emo disini ye, xde msa nk layan kesedihan ko 2...dh dia sbuk, dia pnat, dia byk aktiviti, ko biar jela, xyah ambik port pn...rileks sudah (biarpun hati ko terseksa)...ok2, sekian terima kasih..sila datang lagi...


aku nk citer sejarah salasilah hidup aku dr aku drjah 6 sampai sekarang...walaupn panjangnya berkilometer2, aku nk gk citer....semuanya pasal aku dan jodoh aku lebih erat lagi dikenali sebagai pasangan hidup atau dalam bahasa ringkasnya kapel la...hahaha...aku bab2 kapel ni aku mmg ntah pe2 skit, xtau la mna slapnya, aku kot...baik slahkan diri sendirikn....

darjah 6...aku mmg terkenal ngn sifat rendah diri, bkn aku nk bajet aku bek ke, hape ke, tp mmg ye...nk tau sbb ape, dlm otak aku ni, aku la pompuan paling hodoh kt klas aku msa 2...dorg semua kata aku ni hitam, india, afrika, n sewaktu dengannya lah...so, aku mmg xlah nk bek or minat bdak2 laki ni...bdak2 len sibuk ngorat, tp aku nk kawan ngn bdk laki pn ase malu...n satu ketika 2, ade sorg laki ni terperasan plak aku mnat dia...dia pnya la tkut aku mnat dia, sampai dia berlakon kapel ngn kwan bek aku...aku tau pn kwan bek aku 2 y bagitau...sampai cm 2 skali kn...dan aku, mmg serik nk bek ngn lelaki...

form 1, 2, 3....aku masuk sekolah agama...kt sini lg la kn, pandang lelaki pn x...ate, klas asing laki n pompuan...sekolah agama plak 2...aku mcm bese, xde kwan lelaki pn...nk mnat org, ehm lagilah...aku msih dgn prasaan rendah diri n takut kna mengata lg...cukuplah ngn ape y aku ase dulu....

form 4, 5....aku dpt masuk sekolah teknik....masa ni, aku xdpat nk elak...aku mnat kt sorg bdak laki klas aku...aku pn xtau mcm ne aku leh ade prasaan 2, mgkn lelaki 2 terlalu bek ngn aku n aku y cepat prasan mungkin...bila lelaki 2 dpt tau, kitaorg dh jd mkin renggang...aku sedih giler n aku terpikir balik, ko xcntik wani, sape nk kt ko...lelaki tgk rupe, bkn tgk perangai....lpas dr 2, aku serik...mmg xmnat dh sape2...kalu ade tba2 lelaki or perempuan ckp aku comel ke, hape ke y sewaktu dgn nya, msti aku xska....aku dpt ase lelaki or pompuan 2 hipokrit giler kot...aku tau la aku ni sape...

PLKN....yang ni lg aku trase...mka aku alergic ngn pnas, so bila kna pnas of coz la mkin gelap kn, bkn stakat gelap je, mka aku mengelupas sekali...mmg sgt teruk n hodoh sgt...satu hari 2, dorg gosip aku ngn sorg lelaki ni sbb aku n lelaki 2 dua2 kuat melatah...lelaki 2 mcm tau la kn, eh2, terus ko tunjuk y dia bek ngn pompuan len dpan aku....la, apehal lak kn, bkn aku ska dia pn...ok2, mgkn dorg tkut hantu jembalang ska dia kn, logikla jgk...msa plkn ni, kwan2 aku semua ade peminat, semua duk berkapel...aku, cma mampu mjadi tukang teman n tukang tgk...sweet kn...hahaha

Politeknik....ni zman aku mula mengenal ape itu kapel...msa ni la aku betul2 jatuh cinta kt sorg mamat ni...sgt2 jatuh cinta n aku perlukan msa 2 tahun tuk aku lpakn dia...sekarang, dia dh kawen pn...aku pn bkn kapel ngn dia, just kwan n aku ni cpat sgt perasaan....2 la aku...aku first kapel ngn bdak klas aku...aku jeles tgk semua org kapel, tp aku xpnah kapel sepanjang 19 tahun aku hidup, sucikan aku...hahahaha...ok, msa first kapel aku mtak kapel ngn aku, aku ngah kecewa ngn mamat y td 2...dia plak bru putus cinta ngn awek dia, so kitaorg berdua pn on jela...tipula kalau xsyg kn...tp 2 la, jdoh xpnjang kn...aku la, bila pksa hati syg org, mmg ssahkn....hehe...lepas 2 aku kembali single....sedihnya tgk org len kapel kn...ade plak sorg mamat ni, dia kwn kpada kwan aku, dia mtak kapel ngn aku sbb dia ckp jtuh cinta pandang pertama kt aku...aku mmg xkn percye sbb mmg xlogik la kn ngn rupe aku y xseberapa ni, ade org nk jtuh cinta...mcm klaka je kn...so aku tolak ngn baik hatinya dan aku mnerima ktukan dr dia...tkpe, aku rilek je...last2, ade la sorg lelaki ni, die ska kt aku, jpe dia kt sebuah kdai runcit...kitaorg knal 3 bulan n terus kapel, giler gelojoh kn...lelaki 2 mmg hensem...diala pkwe second aku, syed zainal abidin....tua 2 tahun dr aku...dia mmg sweet sgt, tp kitaorg putus sbb duk jauh..aku dh abs poli blik ganu kn, so xleh nk teruskan...dia n aku xmampu nk bg komitmen...aku tggl dia mcm 2 je tanpa sbarang kata...jhat kn aku....

lpas dr 2, agk lama la aku single, dlam 2 tahun kot sampai la aku menerima si dia dlam hidup aku...7.6.2010...sebenarnya, kalu boleh aku xnk kapel lg, aku nk kawen je trs sbb aku tau, kapel ni byk giler dugaan....dgn aku duk jauhnya, ngn dia kejenya...aku xtau cm ne aku boleh trima dia, yg aku tau aku terbuka hati nk kapel lg ats nasihat mak aku....ye, dan mmg terlalu byk dugaan aku n dia..terlalu...aku pn xtau mcm mne aku boleh jadi sesabar ini...sekuat ini...tp y aku tau skrg ni sabar aku dh sampi ke penghujungnya...adakah aku akan single balik?itu terpulangla kt dia...aku pnah terima ugutan email dr seseorg msa aku bru kapel ngn dia, kna kcau ngn sorg pompuan kt fb msa mula2 kapel ngn dia, pastu tba2 dia ade msalah n tgglkn aku tuk seketika, pnah ajk aku bertunang ats alasan ex awek dia dh bertunang...semua tu aku xksah pn sbb aku knal n tau dia cm ne, aku dh knal dia dh 3 tahun dh (sbb dia la lelaki y jtuh cinta pndag pertama kt aku msa kt poli 2)....aku still tggu dia sbb aku tau hati aku mmg kt dia...dan sekarng, aku xtau samada aku perlu menyerah kalah atau terus bertahan....kalu aku ni menyusahkan hidup dia, kcau hidup dia, kcau aktiviti dia, slalu je nk msj walaupn dia pnat, slalu nk dia take care aku, slalu je nk mrah dia kalu dia xfokus msa msj, slalu nk mrah dia kalu tgah msj dia tertido, slalu je nk ngadu2 kalu aku ade mslah, aku mtak maaf....aku cma ase, aku mkwe dia...kalu dia xboleh trima, terpulang kt dia, aku serahkn segalanya kt tangan dia, sbar aku dh nk sampi penghujung...aku redha dengan ketentuan dr DIA....

korg nk tau knape aku windu zman aku single....sbb, kalu single xyah nk sakit hati, nk gaduh, nk pk msalah...pastu kalu single ramai je y take care kt kita kn...y masih nk cba curi hati kita...nk ambik hati kita...ehm, sweetnya....rindu nk ade org take care kt aku...tya aku shat ke x, aku dh mkn ke blum, selalu nk msj xkira waktu even sbuk kalah perdana menteri pn...besela, org nk ambik hati kita kn...bila dh dapt, dia campak2 je hati kita ni...hehehe...opsss, wani, sila jgn emo okeh...


berikan aku kekuatan sayang...


aku ase, aku dh byk mengarut ni..tulis blog ngn emosi mmg cm ni...diari aku, so aku nk tulis pnjng2...ase seronok plak walaupn hati aku ngah sedih....ni mgkin entry y pling pnjang pnah aku tulis...skdar mengambarkn rse hati...sila jgn komen or bg ape2 kritikan pn...aku xperlukan semua 2...aku cma perlukan kekuatan n kegagahan tuk aku study tuk final exam nti...wish me luck..muahhh





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku