Sabtu, 15 Januari 2011

ragam manusia...

  
salam readers semua...

arini cik wani nk bebel skit ek...eh bkn skit tp bnyak ek...
cik wani nk betulkn diri cik wani je pn...
n sape y sudi nk dgr2 2 sila lalalala ek...cik wani alu alukn...
mnusia ni mcm2 ragam kn...
kdang2 ssah sgt nk faham, n kdang2 sakit otak nk faham...

1. masa ade xnk hargai, tp bila dh xde bru nk tergolek2 cari..
see...mnusia slalu cm 2 kn...bila org 2 ade dpan mata wat2 xnmpk je, pndng pn ala-ala je kn...yela, dh depan mta kot, nk tkut ape kn, kalu lari je skit sempat ag nk kejar..alah, xlari kemana nya pn kn...bila manusia rase xhargai, msti die akn undur dri kn...bla dh undur dri ni y jd kes merayu-rayu, tergolek2 nangis, terlompat2 kejar....nk wat pe kjar, dlu ko jgk y xpndai nk jga kn...dh xreti nk jga 2 pas jelah kt org len, ramai lg kot nk jga...kan kan kan...aku xckp org la, aku pn sma kn...tp aku ni disebabkn ego y tinggi melangit dlu, mmg aku xkejar, aku cma seksa hati aku je...sakit cm ne pn aku ngamuk sorg2 je...hebat x aku???haha

2. hati kita nk suh org jga, hati org xnk plak kita jga...
bab jga2 ati ni xpndai gk aku nk bercerita...ape2 pn ce cter, ce cter...yep, mmg hati2 manusia ni sgt sensitip kn...hati aku pn cm 2...kalu kita nk suh org jga hati kita, cba kita dlu y jga hati org...jga perasaan org...jgn nk ego xtentu psal kn...kita mmg ade hak msing, ade perangai msing2...tp sekurang-kurangnya sila la sensitip gk ngn hati org len...sila la...aku tau aku pn bkn pndai sgt jga hati org...so maafkn la kekhilafan aku,,

3. mengungkit n diungkit...
yang ni mmg perkara biasa, dh lumrah mnusia kn...bla kita wat bek kt org, kita akn canang, kita akn igt...tp bila org wat silap skit kt kita, bkn men lg kita ungkit ape y kita dh wat bek kt org...mcm xikhlas kn kita tolong org...aku x ckp org...aku sbagai mnusia biasa pn xterlepas dr ungkit mengungkit ni...kdang2, bkn kita sengaja,  bkn kita nk sgt mengungkit...tp dh terlepas ckp kn..opsssss...

4. jgn igt kita ni sempurna sgt...
mnusia kt dunia ni x smua sempurna...kalu semua sempurna mmg xde la masalah2 kt dunia ni kn...msti aman je dunia ni...so kita sma2 la saling memperbaiki kelemahan dri...jgn duk sbuk nmpk kelemahan org tp kelemahan kita kita letak dalam almari...jgn igt dri kita ni sempurna sgt...jgn igt ape y kita wat 2 betul semua...jgn igt kita ni Tuhan y xpnah wat silap...

dh la...ni 4 je y terlintas kt fikiran aku...
aku ase aku dh byak wat silap...
aku akn cba baiki kelemahan aku..
aku akn cba jga hati smua org walau hati aku sndri terluka...
biasalah, xsmua org sempurna kn...



P/S : wa perlukan lu tuk jga hati wa, tu beri semangat kt wa, tuk bhagia kn wa, tuk jd y istimewa dlm hdup wa...bkn harta lu y wa pndang...bkn harta lu y wat wa jtuh cinta kt lu...tp kesabaran lu....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku