Sabtu, 8 Januari 2011

don't judge the buku by its cover...

  
salam readers semua...

hip hip hurey...
smlm kn, aku kn, pgi kn, tgk wayang...
citer hantu kak limah balik kg...(eleh, kecoh..org len dh lma tgk)...
hade haku kesah...
ganu xde wayang la...save bajet rakyat..wahaha

bkn sal ni aku nk citer..
sal pengalaman2 ngeri msa nk tgk citer hantu kak limah ni next entry aku citer kalu aku rajin la...hahaha
skrg aku nk ckap sal tjuk diatas ye tuan2 n puan2...
korg faham ke mksud peribahasa tu??
kalu x fham meh sini aku terangkn secara x detail...
maksudnya jgn nilai buku 2 berdasrkn kulitnya..(betul ke aku ckp ni)
x pun secara khasnya jgn kita nilai seseorg berdasarkan luarannya...

bkn aku nk slahkn sesapa atau mengata sesapa...
semua dh berlaku depan mata aku...
kita selalu slah utk menilai...
sbb sapela kita nk nilai org bek ke jhat..
jgn igt y bek ngn kita xleh tikam kita dr belakang...
jgn igt y xpnah tgur kita 2 akn tolong kita satu hari nti...
kita ni mnusia biasa, belajarla bertolak ansur...
jgn hrapkn ko berpakaian sopan tp mulut xpndai nk jga...
mcm ne org nk respect ko...

mlas nk emo2 dh...
pnat nk melayan kerenah org y berlagak bek ni...
y aku heran, y nmpak mcm kecoh2 luaran nya xde plak nk bising2...
aku mmg respect ah kt diorang...
pakaian bukan melambangkn peribadi seseorg...
bru aku faham...



1 ulasan:

  1. manusia ni macam2 ragam..
    tersalah nilai, buruk padahnya..

    BalasPadam

sayang kamu....

salam cinta dariku