Isnin, 17 Mei 2010

korg knal x daun sireh cm ne??korg pnah mkn??



salam readers comelan ku smua...
ari ni cik cintairwani nk tunjukkn cara2 mkn sireh...
korg tau ape itu sireh, pinang, gambir, ngn kapur...
bkn kapur barus tau, bkn jgk kapur y wat simen 2...
ni kapur y boleh mkn...y letak dlm tepung goreng pisang  2...hehehe
mkn2 sireh ni besenya org tua2 kt kg je y mkn...
kalu zaman skrg ni sireh gna tuk wat hantaran je...
td aku g umah tok wan aku....
duk borak2 ngn org tua kt situ...hehehe...
pastu aku tgk tok wan aku mkn sireh...
aku pe lg...join la skali...dh lama lak 2 aku xmkn...
msa kecik2 dlu ska sgt...bla tok wan aku mkn, aku join...hehehe

meh aku ajr korg cara2 mkn sireh ek...
1...ambik daun sireh, lap2 dlu...bkn pe, tkt la daun 2 kotor..


2...pastu letak kapur..
3...pastu letak gambir..
4...pastu letak pinang...
5...ish, berapa byk pastu la...bla dh letak semua, bungkus semua y kita letak td...
6...pastu. boleh la mkn...bce bismillah dlu tau...

y bestnya sireh ni, die leh wat mulut kita jd merah...
mcm mkn gula2 hantu 2...hehehe...
sekian saje cik cintairwani mengarut..jpe lg ye...


y sblah kiri 2 bhan2 nk mkn sireh...
y bslah kanan 2 tuan blog ngah meracip pinang...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku