Sabtu, 19 September 2009

selamat ari raya


esk dh raye...bestnye...ehm xsbr nk pkai bju baru...hehehehe...mcm bdk2 la plak kan...persiapan mlm rye amatla meletihkan aku y x mempunyai ramai adik beradik pompuan ni...adik2 lelaki jgn hrapla nk membantu...krm slam jela...huhuhu...yang jd mangsa mak aku gk..die la y bertungkus lumus membuat persiapan...nk wat cm ne ank die ni kdg2 cbut lari...ish2 derhaka btul...hehe....

mlm ni apa y aku wat aku nk snaraikan kt sni...hehehe...

1. tlong tuk sdra cucuk satay....pastu tlong mkn ye...bkar dh ader org ambik tender...
2. gosok baju...baju aku,bju tok, n bju wan....nsb bek bju adik2 mak aku dh gosokkan...selamat aku...(pemalsnye la, ank sape la ni)
3. p umah tok, beraye dlu, htr bju rye dorg...berkumpul ngn sdra2...syok...
4. melayan spupu...ramai btul anak2 spupu aku...smpai xlrat nk lyan...huhuhuhu
5. blik umah, lap bkas kuih rye, pastu isi kuih rye, pastu susun ats meja...esk xde la kalut kn...
6. layan tenet la...apa lg...sempat lg 2...

smgt x spupu,adik, n pak sdra aku bakar stay..mse aku ambik gmbr ni kul 12 dh....

ni jela gmbr y smpat aku ambik...

mlm ni, upacara men mercun sgt meriah, meriah dr thun lepas...kiri kanan depan blakang umah aku pong pang pong pang bnyi mercun...walaupn aku agk xska bnyi bnyian 2, tp aku tetap ska pd kemriahannya...dh la dorg psang bunga api y meletup 2...perghhh, syok ah...mcm nk smbut merdeka pn ade kn...hehehe...dan lepas aje aku tlis blog ni, aku nk tdokan dri...zzzzzz...mengantuk tu...esk pgi2 dh nk kna bgun kn...k lah, slamt ari rye...maaf zahir batin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku