Rabu, 12 Ogos 2009

kekecohan petang itu....

alhamdulillah aku dh slamat smpai umah...sblm smpi umah pelbagai halangan y terpaksa aku lalui...kalau dikarang bleh dijadikan satu buku...aku nk citer dr A smpi Z...sblm 2 aku nk knalkan watak dlu...

watak utama : aku
watak kedua : sara
watak sampingan : fiza, sha, yana, yan, ila, asma, tikah, liza dan sape y terlibat secara lgsung dn tdak lgsung...
crite ini adalah benar dan bkn rakaan semata-mata...sgala penambahan adalah penyedap cerita...


stelah kekecohan petang semalam disebabkan h1n1...
10.08.09, mlm...


crite bermula apabila sara, yana, sha, fiza n pakwe sha ke terminal bp utk mencari tiket...aku hya dirumah menanti kbar berite dr sara...bermulalah detik cemas apabila sara menelefonku...


gambar hiasan

"kak wani, tiket abs dh, ke tganu pling awl pn khamis, nk wat gane ni"...

aku dh kelam kbut gler dh pk sal tket ni, aku suh sra cri dlu...then sara col lg...

"kak wani, tket ari rabu kul 12 mlm...nk dok, tp kna bli pgi esk sbb kaunter tket offline plak"
time2 genting ni la nk offline...aku bgtau sara...
"tkpe la rabu pn, bli je...dh nk wat gane dh...huhuhuhu"
aku dh pk dh, alamak lmbt la aku blik, dh rugi satu ari...sara col lg..
"kak wani, xdok dh tket, gane ni, tket g jb abs gk, ke nk g KL..."aku pn jwb
"ble ke KL la, kta cri tket dinung...dinung msti byk..."
"ok2, sara bli, kul 3 ptg, ari selasa, bereh"...
"ok,bereh"...

aku pn ngn resahnye pas 2 berpk...alamak, aku bkn tau pn Pudu 2 cm ne... dorg semua ckp pudu 2 bhaya...pnat aku berpk, aku tpon spupu aku suh tggu aku kt KL,kt Pudu...ok settle...

sara pn blik...sara bli 7 tket utk geng2 tganu....bla sara bli ader plak y xnk..y nk 4 org je, so ader 3 tket ksong, dh rgi duit kt situ...sara bengang gler...aku pn jd tkt sgt...bincang pnye bincng si fiza plak kna jd ulat tket...col bdk laki kot2 ader y nk...dh smpi kul 1 pgi, satu tket pn x laku, sdih gler...bncang plak cm ne nk g ke pudu...adoi, tdo mlm 2 otak semua runsing pk sal tket...

11.08.09...pgi...

pgi2 lg sara n yana n fiza smua pnteng klas mate...mmg sempoi...hehehe...then yan tba2 htr msj..
"wani, kalu ko dh bgun, dtg blik aku,ader mslah tket"....
aku y ngah mamai2 ni, dtg la kt blik yan...pastu yan ckp...
"wani, kalu pntai tmur kna nek kt hentian putra...."
ha sdah, aku y darat ni xpnah g KL dh runsing gler...cm ne nk g hentian putra...
"yan pn ckp, tkpe la wani, aku blik ngn ko, aku tlong jd petunjuk arah korg ek, nti aku htr ke putra, tlong korg cri tket"...baiknyer ati yan...time ksih kt yan...

dh settle mslah, kul 10 g klas cik daus, tp otak aku dh xde kt kls, aku xtau la kemana pgi otak aku...duk dlm klas pn mcm xde prasaan...huhuhuhu...tkt pnye psal...aku dh la xpndai berdikari ni...hehehehe...smpai klas, cik daus ckp klas btal...oyeeeee, ska nya aku...mcm tau2 je cik daus ni...huhuhu...duk klas pn bncang sal tket lg...tket, tket dan tket...aaaaaaaaaaaaaaaa.....

nk g terminal bp, yan dh tempah van...dh selamat kt situ...hehehe...blik je dr klas, trus bersiap...van kul satu...bersiap pnye bersiap dh kul satu...angkat beg n brg2 g kt van...smua dh ader...cma tggu kwan sara je, asma....die bru blik klas mse 2...tguu die ambik beg semua...dan dalam kekalutan tgahari 2, dtg seorg bidadari dan die pn bertya ngn ila...


"nk g mano ni"....
"nk blik ganu"...
"ado tket ko"....
"xdok, g pudu dlu, pastu bru cri tket ke ganu"..
"la, bkpo xbli tket kt u je, u ader jual tket ke ganu n klate, nek bas kul 10.30 mlm ni"
"la , yeke"waaaaaaaaaaaaaaaaaaa

dalam suasana yang kelam kabut, aku, sara, ila, n asma pn bncg pn bncng ktaorg berlari ke D9 utk mncri tiket y disebut td,beg y ktaorg bwk td tggal kt blik sape2 ntah, lwaknye la....Ya Allah, ko dh selamatkn kami...huhuhu...smpi je kt D9, la ttup upenya...ptutla, kul 1.30, org ngah rehat...ktaorg pn tggu smpai kul 2...dh kul 2 p la msuk...nsib bek tket ader byk la...ye, dh settle mslah...tp sblm nek bs nk blik perwira, jpe ngn liza n tkah...nk tau dorg ckp pe...


"eh, ader tket free, u nk htr blik, ke utara n pntai timur, die jual kt perwira"


skali lg bala menimpa, waaaaa, knape bal dh terjadi bru semua brite gmbira dikhabarkan...kami blik perwira dgn hati y xde prasaan...tp dlm bas aku n sara puas glak..nkalnye la ktaorg...
smpi perwira...p la cri tket y di mksudkan...upenya mcm ni...mpp ader sediakan bs tp xtau bla bs 2 akn grak...tggu org penuh...smaada esk pgi atau esk mlm....fuh, lga...aku pn ckp ngn sara...


"biarla dok free pn sara, jnji kta bleh blik awl...huhuhuhu..."


tnang hati aku, setenang air di kali...trus prut jd lapr...yela, sharian x mkn...aku pn g cri mkanan kt luar...nsb bek mak cik 2 bru jual nsi...aku pn bli dgn jayanya...hahahaaaa...
smpi blik, igt nk blakon ngn yana n sha, kna tggal van, tp disbbkn kepenatan, kelaparan, dan kecapean aku n sara x jd nk berlakon...smpi je trus mkn dn citerkan kt sha n yana...dorg bantai gelak...pas mkn apalg, trus membuta tnpa sdarkn dri...kul 6 lbih bru bngun...sblm tdo aku mngira kerugiaan....

tiket 14.08.09 y dh burn = RM 43.70
tiket ke KL y dh burn = RM 20.30
kerugian h1n1 = RM 64.00 cukup...duit2 dimna ko duit...

bgun dn bersiap...yela, nk nek bs kul 8...pnye la tkut x smpt bs...eh, blik mstila kna smgt...smgt y terlebih...hahaha...smpi kt induk kul 8.30...tggu bas kt dataran anggerik..utk menghabiskan msa smpi kul 10.30 ktaorg pn berlepak la di surau...

tba msa y dtggu...kul 10.30 pgi ke dataran, ala bkn jauh pn, sblah srau je...tggu pnye tggu pnya tggu, kul 11 bru ader bas...jnji mlayu...la, nek bs sikun jya upenya...waahahahaha...takpe2, bs sikun ade y lawa tau...then bla bs smpi, blum smpt aku ckp lg sara dh ckp dlu...


"kak wani, bs bruk, waaaaaa, ptah la pinggang nk smpai ganu"...



gambar hiasan

ah lantak, bruk pn bruk, jnji smpi...nek bs n berebut bas,,,pkara biasa la 2...hehehe...bs bergerak kul 11.15...kami dibawa ke satu tmpat...upenya kt syarikat sikun jya...igtkn nk tukar bas baru...si sara bkn men smgt lg galas beg nk tkar bas...upenya...jeng3....ader kerusi tmbhan...2 org bdk laki x ckup tmpat...utk tau lbih lnjut sila lihat gmbr di bwah...hahahaha.....puas aku n sara glak...ksian 2 org bdk laki y terpakse duk krusi tmbhan 2...waaahahaha...jgn mrah...dn dlm bs 2 jgk kami di wajibkn pakai topeng krana ader bdk dlm bas y dmam...lmas ku dlam topengku...hahaha

akhirnya...12.08.09...kul 9.30 pgi...aku n sara n yang len2 slamat mndart di tganu...oyeee...
spupu aku dtg ambik aku n htr trus aku ke rumah...pnat sgt, smpi umah trus mkn n tdo....
smpi jgk aku di sini...smoga ini pglaman mnis buat aku n sara...nakal...hehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku