Sabtu, 6 Jun 2009

haRi yang PanjanG


06.06.09....bangun seawal jam 6.30 pgi...pas smyang subuh aku xrse plak nk smbung my tido..(besela, aku nikan ratu tido)...then aku bkak komp n trus men tenet...lyan je la apa y aku bleh lyan kt tenet...


kul 9.30 pg : aku mandi n teringat y aku lum bli hadiah...ari ni kwan SMAASZA aku nk kawen...
haniem+zubir...dua2 dr sekolah y sma...aku pn bergegas p kuala Berang utk mcri hadiah..pgi ambik duit dlu...then mncri2 kdai y hendak dituju...zapp, ye aku dpt parking...ari ni sabtu, bkn snang menang tau nk dpt parking....jlan2 pnya jlan, ceh kdai lum bkak...hampeh tul la...skit jiwa aku tau..grrrrr....aku ambik kputusan utk blik dlu n dtg blik...smntra nk tggu kdai 2 bkak, aku p men ngn spupu aku kt umah tuk aku...

kul 10.30 pg : aku kmbli kpd misi aku td...pgi ke K.B smula...yeye, aku dpt parking...mrah rzeki tul ari ni...pgila ke kdai y dituju, pusing pnye pusing alamk xde y aku nk bli ari 2...huhuhu...myb dh abs kot...

P/S : 2lah wani, len kali bli la awl2...

aku psing2, then bli satu hadiah ni...pgi mmbyor n bungkus kt umah...


kul 11 pg : upacara membungkus hadiah...Ummi Belia dtg nk pnjam laptop...pas siap bungkus aku bergegas ke dpur utk memask..huhu...amat letih woo...sbbkn aku nk p mkn gulai, so aku msak siap2 utk adik2 ku...mak aku kbtulan xde, die g mlaka...so aku y mjdi surirumah tp xde tangga ek...huhuhu


kul 12 pg : bersiap n menelefon kwan ku hazimah...g ambik die n kul 12.40 memulakan perjalanan y begitu byk tempat persinggahan...
  1. bank...(zimah nk kuar duit)
  2. stesen myak....(aku nk bg full myak dlu)
  3. DM pemborong...(zimah nk cri hadiah tp xde y berkenan)
  4. kdai cenderamata...(akhirnya zimah dpt gk cri hadiah)
kul 1.30 ptg : slamat smpai ke destinasi...oye...amat mudah utk mncri destinasi krana umah haniem bgitu dkat dgn masjid...n catnye pn len dr y len...hehe...aku mnuju ke rumah pengantin dgn ati y berdebar...yela, ala2 reunion free la ni..hehehe...thanks ye pengantin...aaaaaaa...mnjerit kesukaan...ramainya bdk2 SMASZA....abs semua aku slam...mmg best ah...havoc gler...ye la, aku dh berpisah ngn dorg lbih kurang 7 thun...mmg agk lma....pas jpe dorg jpe ngn pengantin...kiutnya haniem...pluk die, nk nangis tau...terharu n xcye sgt...SELAMAT PENGANTIN BARU KAWANKU...smoga bhagia ek...jpe ngn acu n mmg ska sgt la....satu knangn indah tercipta lg di 2009...huhuhu....

kul 2.30 ptg : aku lum blik lg nih...jeng3...pengantin lelaki dh smpi...nyannyi skit ek...
"kompang dipalu, pengantin baru"...sikit je, terlebih suda...hehehe...pengantin nek n sesi bergambr...aku xtrut serta sbb terlalu crowded...then aku beransur la nk blik...nek ats jp jpe pengantin n slam2...pastu nk blik...ader agenda yang aku n zimah telah rancangkan...hehehe... trime kasih haniem utk knduri y begitu meriah ni...

kul 3 ptg : bertolak ke taman syahbandar...smpat lg kami berdua...hehehe...kalu dh jpe geng aku aplagi...g derak la...jgn lpe wat ape y ptut...


kul 4 ptg : smapi ke taman syahbandar...amat letih dan memanaskan badan...cuaca skrg ni terlalu pnas...dgn berbaju kurung ala2 ayu gitu...hehehe..(pdhal bru blik knduri)...aku round semua kdai y ado...mcm2 ade...jalan pnye jln pnye jlan aku hya membli sepasang keronsang n 2 pasang slipar....yang ado...perut pn lapr...tapaw plak a&w...ambik kputusan utk blik...bkn ape msing dh ketandusan DUIT....hahaha....bkn rncng pn nk g sni....nk cekau atm kt ne plak nk kuar duit...



smpt jgk ambik gmbr brg sekping

nila y smpat aku bli...2 psang dgn hrga RM 20...
mrah x??

kul 5.30 ptg : bertolak blik....

kul 6.30 ptg : smpi umah n menuju ke rumah kawan zimah...zimah ingin melunaskan hutang kawannya yang berharga 10 hinggit...zimah ni btul2 buat aku gelak bsar...hahahaha

kul 6.45 ptg : smpai umah...bergegas wat ape y ptut...n kbtulan spupu aku y kcik kiut miut 2 ader sblah umah ku...men ngn die kjap, htr die blik...smpat mndikan die...hehehe

kul 7.30 ptg : bru duk umah...apelah ank dara ni, blik maghrib2...aku selesaikan ape y ptut... n then...tektek...ader msj msuk..."mlam ni kul 9 kt blai jkkk"...from ummi belia...waaa, vry da pant woooo...

kul 9 mlm : pgi ke tmpt y dituju...hampeh tul, ummi lmbt lg...tggu die 9.30 bru ado...n wat keje y disuruh...sbnrnya kna isi borang dana bantuan utk org kg n remaja...y lelaki mls nk menulis...2 la prangai org laki...tulis n tlis n tulis...

kul 12 nmlm : dh kul 12, balik2...xsdar dh pkul 12 upenya...pas mkn berger y disponsor oleh abg sudin...aku pn blik bersama adik ku...slesai utk hari yang pnjang ni...
fuyoo....panjangnya entri utk kali ni...tp y pasti aku hepi bangat utk hari y pnjang ini...

p/s : gmbr aku n zimah n pegantin akn diupload kemudian... gmbr semua ngn zimah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku