Isnin, 7 Disember 2015

Memasak..

Salam smua..

Sejak jd isteri org ni kn memasak mmg dh jd kewajipan..nk2 skarg ni ada ank kn..hruslah merajinkn dri..erh lupa,mula2 kwen pn dh ade ank..hahahaha..mmg dr mula2 kawen pn start memasak tp skill tu kelaut lah..bak kta suami western pandai tp msakan kampung mmg kelaut..

Aku antara org y xpnah msak makanan pgi..sbbnya haruslah mak i olls y msak n bngun awl pgi kn..msa duk umah sewa pn pgi2 ngap roti je..ari mggu trus mkn tgahri kn..xdenya lah nk bngun pgi n msak makanan pgi..nsi goreng pn i ols xreti msak msa mula2 kwen aritu..hahaha..sadis gler..apatah lagi nsi lmak,mee goreng,pulut..adoi smua tu kelaut lah..bla dh ade suami ni skit2 aku blaja..yelah suami seblum g kje nk mkn dlu..xnk beli ok..100% nk aku msak kcuali time aku xshat..huhuhu..kdang2 time aku p beli je..xnk ssahkn dia p beli sndri..hehe

Jdnya aku mula belajar memasak skit2..siap ade buku tulis resepi tu..sebelum kawen lg buat tau..resepi haruslah dr mak aku..alhamdulillah,kna la ngn tekak cik somi kn walaupn kdang2 ade y dia xberkenan..dia nk mcm msakan arwah mak dia..aku xsempat kot nk blaja..huhu..aku try slow2 la ye..kdang2 cik somi y ajar..hahaha..tp kalu suh dia msak kelaut biru la..hahaha..tp kalu bab merasa ya ampun cerewet y amat..bla dh puas ati bru la boleh ttup api..kalu x,ni kurang tu kurang..hahaha

Pgi td sempat msak nasi lemak cinta utk suami bwak bekal p kje..xsempt nk mkn kot sbb kul 6.30 dh bertolak..dr umah aku,kata pjj kn..sian plak tgk dia..balik jugak demi ank2 dan isteri tercinta..kje ttap kje..katanya nk la cri rezeki lbih..boleh bwak ank2 g jalan2..cian plak si sulong xg mne2 pn cuti ni..huhu

Oklah..nti merapu plak..tipulah kalu ckp xpndai msak..msak ni cma nk ngn xnk je..mlas ngn rajin je pn..ptang ni rsa mcm nk buat kek je..hehe..tgk lah kalu rjin..haha..kn dh kta rjin ngn malas je..kta tgk la nti ye..jpe lg..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku