Khamis, 22 Ogos 2013

bila hati dan mulut bertemu...

salam u olllsss...

hati dan mulut, sudah lama mereka bermusuh...mereka selalu tak sehaluan, pntang berjumpa mesti bergaduh...mereka tidak boleh bertemu, ada sahaja perkara yang mereka tengkarkan...ditakdirkn juga pada suatu hari, sedang hati berjogging di sebuah taman, dia disapa dengan kasar oleh mulut....

mulut   : hoi hati, kau mmg penipu...
hati     : owhhh kau mulut...aku igkn sape yang begitu ksar menegurku..
mulut  : kau mmg penipu hati, kau boleh tipu aku tapi kau xboleh tipu diri kau...
hati     : ape yang aku tipu, ape yang kau katakan smuanya betul...smuanya keluar dr kau...
mulut  : ape yang keluar dr aku xsama dgn ape yang ade dlam diri kau..
hati     : ape yang kau tahu mulut, kau tak tahu ape yang aku rase...
mulut  : mmg aku tak tahu sbb kau selalu menipu...sampai bila kau nk tipu smua orang?
hati     : bila masa aku tipu smua orang, ape yang keluar dr kau sama dengan ape yang aku rase...
mulut  : hati, hati...kau masih lg xnk mngaku  kau mmg ego hati, kau mmg ego...
hati   : mmg dr duu lg aku ego, aku ego bersebab mulut...kau tahu ke ape yang ade dlm dri aku, kau tahu ke betapa truknya luka yang aku alami, kau tahu ke betapa berat yang aku rasa...kau tak tahu kn...
mulut  : hati, jujurlah ati, jujurlah...mgkin itu lebih baik...
hati  : jujur kau cakap...dh terlalu banyak kejujuran yang aku bg tp ape yang aku dpat, ape mulut?
mulut  : ye hati, aku tahu, aku tahu kau terseksa, mgkin kau rase dengan menutup semua yang kau rase itulah yang terbaik, tp tak bg aku hati...aku merasa terlalu seksa bila terpaksa menipu...
hati  : mulut, aku merayu, untuk kali ini saje kau menyebelahi aku...untuk kali ini sahaja, mgkin ini yang terakhir kau terpaksa menipu sbb aku yakin smuanya kisah aku dh hampir tamat...dh hampir sampai ke penghujung...mulut, aku yakin lepas ni kau xperlu lagi menipu...kau tolong aku ye mulut...
mulut  : ehmmm, hati, aku pnat tgk kau terseksa, aku terlalu pnat hati...baiklah, utk kali ini je aku akn tolong kau...tp kalu crite ni belum sampai ke penghujung aku xkn tolong kau lg...
hati  : trima kasih mulut, trima kasih...aku sangat2 hargai pertolongan kau...

akhirnya, utk pertama kali, mulut menolong hati...dan utk pertama kali mereka bisa bersatu untuk kepentingan bersama...hati dan mulut, kadang2 kedua-duanya kelihatan amat serasi namun adakalanya mereka seperti musuh yang xmungkin dpat diselamatkan lagi...



bersambung......

p/s : imaginasi, hanya itu khayalan minda buat msa sekarang ni...hanya itu....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku