Sabtu, 8 Disember 2012

aku terima dengan redha

salam...

aku masih lagi bernafas di dunia ini...tiada kata2 yang mampu aku lafazkn melainkan ucapan syukur ke hadrat mu Ya Allah kerana masih lagi membenarkan hambaMu ini berjuang di bumi ini...hari2 yang aku lalui ku rasakan semakin pahit tuk aku telan...dimana salah dan silapnya, aku sendri xtahu...sekarang aku perlu berjuang utuk mencari rezekiMu ya Allah...dugaan yang menimpa aku baru2 ini adalah kecil dan tidak setanding dengan dosa-dosa yang telah aku lakukan kepadaMu ya Allah...bagiku, setiap ape yang berlaku di dunia ini mesti ade hikmah yang tersurat dan tersirat...aku mohon smoga aku mkin tabah untuk mengharungi dugaan demi dugaan yang bakal menanti aku kelak...

Ya allah,
seandainya ini takdir yang tersurat untukku, aku terima...
seandainya ini adalah pengajaran untukku, aku terima...
senadainya ini adalah pengalaman untukku, aku terima..
dan seandainya inilah perjalanan hidup aku perlu aku tempuh, aku terima...

Ya Allah,
kuatkan hati ku dalam mengahrungi dugaan hidup ini,
kuatkan hatiku untuk aku terus berjuang mencari sesuap rezeki yang halal,
tabahkan hatiku dalam menempuh hati manusia yang cukup lemah itu,
tabahkan hatiku dalam menghadapi kerenah2 mereka yang pelbagai itu.

Ya Allah,
limpahkanlah rahmatMu ke atasku,
Berkatilah setiap rezeki yang aku perolehi di dunia ini,
janganlah Kau palingkn aku ke jalan yang tidak diredhai olehMu...
permudahkanlah urusan jodohku,
permudakanlah urusan di dunia ini...


Dugaan memamg tidak akn pernah sunyi dalam hidup ini...janganlah putus asa wahai wani...kali ini mungkin engkau gagal, tp mungkin Allah dh sediakan jalan yang terbaik untukmu...janganlah kau sesali dengan ape yang berlaku...cintalah kepada penciptamu...layak atau tidak layaknya kamu bkn mnusia yang tentukan....

kepadamu wahai mnusia, janganlah kau mencintaiku lebih dari kau mencintai Dia...janganlah kau mencintaiku sehingga kau lupakan Dia...berpeganglah kepada ajaran agamamu...janganlah lalai dan alpa disebabkan oleh cinta...janganlah cintamu berlandaskn nafsu dan syaitan...aku tahu kamu ikhlas tp mungkin jodohmu bkn denganku...biar manusia mengeji dan mengata aku...aku tahu Allah lebih tahu ape yang terbaik untukku...



mekasih mak n abah sbb faham ankmu ini...love both of u very muchhhh....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku