Jumaat, 15 Oktober 2010

sebelum dan selepas exam itu...

  
salam readers semua...
mkin hari mood berblogging semakin merundum...
graf mkin turut, mood mkin jatuh, semua serba xkena...
ntahla, xtau knpe jd mcm ni...
hati sentiasa dibelenggu tanda tanya..
smpai sekarng masih lum ade jwpan y pasti..
sabar hazwani, sbar...mungkin ko akn tahu sbbnya nti...
ko jgn gelojoh, semua 2 xmembawa kebaikan pn kt ko....

ok, bkn 2 topik sebenar y aku nk citer...
aku dh malas nk citer sal hati..
citer sal aku ek...
perkara ni dh berlaku lma dh..
dlm 2,3 minggu lpas..
minggu y penuh ngn test....
ari selasa test fasiliti, khamis malm test perolehan...
sgt full ok...sblum 2 mak aku ade col aku, bgtau satu berita y sgt menyedihkan aku...

"kak, mak long dh tenat"

dugaan demi dugaan aku rse..
Ya Allah, tabhkan hati hambamu....smoga aku kuat...
ase nk blik time 2 jugak....
tp apakan dayaku, terengganu ngn batu pahat sgt lah jauh...
ngn test y masih menanti ku...
mak  aku mmg xbg aku blik, die kta 
"tkpe, kak kn dh jpe die msa rye aritu"
aku pn lupakan hasrat utk blik, tp dlm hati hanya tuhan y tau..
seandai aku punyai kuasa, nk je aku blik ganu time2 2 gk...

2 hari sebelum test fasiliti...
org len study tp aku zzzzzzz menidokan diri...
aku pn xtau kenape, ase mengantuk sgt...
bgun pgi kul 10 nk study, tp kul 12 leh lak aku tdo blik...
mmg ngntuk giler...smpai la ari test....
msuk dewan cm bese, then aku bru je duduk dlm dewan...
tba2, tpon aku bergegar...
adik aku y jaga mak sdra aku tpon..

"kak, mak long dh xde"

Innalillahiwainnailaihirajiun....2 je y mampu aku katakan...
airmata aku xdpt ditahan...kuar mcm air terjun...
semua y aku dh hafal, hilang...
kawan2 semua tenagkan aku...nsb bek gk cik dtang lmbat...
lma 2, aku ok...tp bila time jwb byk gk lost..
nsb bek member2 tlong..
mekasih kawan2...luv u all....
aku nk sgt blik...

"mak long, ni mtak maaf sbb xdpt blik, ni syg mak long sgt2, mak long je mak sedara kami y pling baik, smoga mak long tenang di sana"
Al-fatihah buat mak long ku...

................................................

esknya plak, aku study utk perolehan...
tengah malam 2, aku dpat mesej dr seorang hamba Allah ni..
"hati sy mungkin akan berubah suatu hari nanti"
Ya Allah, dugaan apa lg y aku terima...
hancur luluh hati aku...berkecai mcm kaca y ditumbuk lumat...
namun aku xmampu berbuat apa2..
hamba Allah, ketahuilah, aku sgt2 menyayangi kamu...
aku cuma nk tgk kamu bahgia...
ye bhagia...gembira...
walaupn hati aku xgembira, aku rela melihat org y aku syg gembira...
p/s : sy windu kamu...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku