Selasa, 28 September 2010

adakah aku bersedia???



ye..aku dh bersedia menghadapi sebarang kemungkinan...
walupn ianya sedih atau gembira, aku rse aku bersedia utk trime...
biarpun pahit, biarpun manis...akan ku telan ianya menjadi isi perutku...
aku mmg mengharapkan kemanisan, namun aku juga harus bersedia merasa kepahitan itu....
Ya Allah, hati aku tetap mengharap...
kenape???aku pn xtau kenapa...
ianya xdapat aku ungkapkan dgan kata-kata....

akhirnya, persoalan y sering bermain di fikiranku terluah juga...
namun ianya sunyi tnpa jwapan...
tetapi ianya penuh dengan kemarahan...
aku pasrah dan hanya berserah...
aku dh jgka ini akan terjadi...
tp aku dh xmmpu utk simpan lg...
bkn niat utk aku bertanya dan melukakan hati die...
namun hati ku meronta-ronta mintak diluahkan...
setiap kali aku terpandang, aku akn terpikir...
apa mksud die???
bukankah aku ade hak utk bertanya...
ah, jgn di bicarakan pasal hak...
siapa kau di hati die??

bkn aku xyakin, bkn aku meragui...
tidak pernah terdetik dan terlintas dihatiku utk meragui...
sungguh, sepenuh kepercayaan aku sandarkan pd si dia....
seluruh hatiku hanya milik dia...
namun, setiap kali bila ku pandang, hatiku hancur luluh...
mungkin die xmaksudkan ape2, tp aku dapt rsekan sesuatu y kurang enak...
apa salah aku???
aku bangun, tp aku xkuat...
aku cba bersabar, dan aku masih bersabar smpi skrg...
segala kemarahan aku tangani dengan tenang...
tp dalam hati, hanya Tuhan yang tahu...
aku juga mempunyai hati dan perasaan...
aku juga pandai utk merasa sakitnya hati...
Ya Allah, peritnya apa yang aku lalui sekarang...
bkn senang utk aku bukakan hati ini menerima kehadiran insan bergelar lelaki...
setelah dibukakan pntu hati ini, aku terus rebah...
rintangan demi rintangan y aku lalui, namun aku tetap bersabar...
mungkin die ade sbb dan masalah tersendiri..
namun kenapa aku y harus menjadi mangsa...
aku bukan mengharapkan simpati dari sesiapa pn...
bahkan dr si dia...
aku cma utarakan ape y bermain di fikiran aku...
aku seakan-akan buntu...sentiasa tertanya-tanya....
oh, sungguh, aku rsekn aku mahu buang hati ini...
supaya hati ini tidak sakit lg...

pengalaman lalu mengajar aku utk menjadi lebih berhati-hati....
tp kita cma manusia, kita xboleh melawan kehendak takdir...
aku perlu kuat, aku xboleh lemah disebabkan seorg insan bergelar die...
aku xrela perutku menjadi korban, aku xrela mataku mnjadi bengkak...
marahla kalu itu y kau mahu....
sepilah dikau kalu itu memberimu ketenangan...
kalu ade ape2 y ingin kau katakan, katakanlah...
pntu hati aku masih belum tertutup untuk mendengarnya...

aku anggap ini semua ujian dari DIA...
aku tabahkan hati, aku tenangkan jiwa,...
mungkin inilah balasan terhadap dosa2ku yang lampau...
Ya Allah, maafkan hambaMU yang naif ini...
mungkin ade hikmah y tersembunyi di sebalik kesabaranku ini....

P/S : terima kasih kawan2 yang sentiasa ade dibelakang menyokong aku...doakan yang terbek utk aku...doakan smoga aku masih ada jodoh dgn dia...terima kasih manusia krana sudi mndgr masalah aku...syg kamu kmas2......



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku