Isnin, 5 Julai 2010

homestay part last...

salam readers semua...
skrg tuan pnye blog dh smpai langkawi...
meh sni tuan blog nk smbung citer ek...

smpi je Langkawi, igt nek bas nk g homestay kg bukit tangga, upenya nek van sewa langkawi..kira ok la tu dr jlan kaki..hehehe...4  buah van follow memollow...smpai je kg bukit tangga mcm xde pe2...kitaorg igt ade smbutan la mcm kompang ke, mkan2 ke, bg2 umah mak angkat ke...pdahal kitaowg y pilih sendiri kwan nk duk umah mne...kami duk 7 org satu umah, semua nye ank dara ok...

dh bg umah, semua blik umah masing2 la...umah aku nung di puncak bukit...mak angkat n ayah angkat aku baik sgt...umah dowg pn bsar gler ah...mmg trkezut beruk tgk...smpi2 je kitaorg melantak mee hoon greng smpi 4 pinggan sorg...mmg lapo po po ah...perut dr dlm van td duk nyanyi lgu dangdut...mmg melantak tahap dewa la kami...ptang 2 plak mak duk kopek kupang utk wat lauk mlm nye...ni first tyime aku makn n kopek kupang...agak jakun la jgk...tp bla dh terror mmg syok abs..satu baldi kitaorg abskn...mlm xde aktiviti pn..ape lg pas mkn membuta...


dh smpi lngkawi n umah mak angkat...
y bwah 2 la kupang...nmpk x tgan aku..hehehe...
y sblah die cucu mak angkat aku...so cute


kami y jakun...bermain di sawah padi...sgt teruja ok...hehehe


esk nye kitaorg wat lawatan sekitar langkawi...mcm bese la g mkam mahsuri, beras terbakar, pekan kuah, idaman suri....aku beli brg len pn..beli cklat utk family aku n family  mr.k...beli kain btik gk utk bkal mak mertua...gatal hang ek wani...hehe...peristiwa pahit pn terjdi la...pas bli cklat aku rehat2 kt tepi kdai...g toilet jp..blik je toilet ade dk laki tgur...aku kebocoran upenya...oh tdak..perkara y sgt memalukan diriku inih...nsb bek bdk2 laki kt situ memahami msalah pompuan cm aku ni...ape lg terpaksa beli suar bru nk tukor la..nsib2...


kt kilang minyak gamat..
aku mlas nk sentuh...bru je lg aku sentuh...huhu



bersama adik adikku jd model myak gamat...

mlmnye ade mkn mlm ngn keluarga angkat...mlm ni mcm aktiviti rasmi la...pkai bju kurung 2...hehehe...pas mkn igt ayah angkat nk blik terus, upenya ajk g pntai cenang...ish2, mmg ngntuk gler dh time 2...ngn sesungut lg...tahan jelah aku...pntai cenang ni ade iras2 teluk cempedak la...igt lak kenangan msa muda2 dlu kt kuantan...hehehe....tp aku dh xde mood nk bergembira...pk nk tdo je...pas g pntai  g mnum lak...mse ni msing2 dh lemau gler...smua mka nmpak bantal je...xleh nk wat pe dh, blik je umah semua blik bilik n membuta...



gmbr hari2 terakhir...
y atas 2 kt kdai mkn, y sblah die kt umah mak angkat ngn zikri..
y bwah dlm feri, n sblah die mrs k for koya...hehehe

pgi esknya, dh bertolak blik....OTW blik smpat la singgah bukit bunga kt kelantan...aku xbeli pe pn sbb bear2 aku dh byk...huhuhu...smpai umah kul 12.30...fuhhhhh satu perjalanan y tersangat la pnat...blik je xpk len la...jom kita tdo....

tamatla aktiviti homestay ngn kwan2 belia aku...
kenangan y best ngn dowg...nk g jln lg jgn lpe aku ye kwan...muahhhh...









Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sayang kamu....

salam cinta dariku